Goddag Goddag



Sitter här i soffan med MiniBulln & har precis avnjutit en mysig frukost med henne.
Vi klev upp kvart i 9 idag, så himla skönt, vi den här tiden brukar jag vara hemma igen efter att ha lämnat henne på dagis typ. Och börjat donar hemma typ. Och hon har sovit heeela natten, så underbart. Märks att man är bortskämd med sömn annars, Hon har inte vaknat på nätterna sen hon var 3 veckor gammal, om man bortser från den gången hon var magsjuk, och behövde ny blöja var 5e minut. Så idag är jag utvilad som en mört, och på bra humör.

Tyvärr så känns det inte som att vädret blir på topp idag dock.
Kyligt & grått ute, hade gärna tagit en innedag med MiniBulln, men lycka till, min dotter är ett UTEBARN ;) Det ska ut och lekas flera ggr per dag, oavsett om hennes mamma känner för det eller inte.  Och jag kan inte neka henne det, med tanke på hennes underbara humör när vi är ute & leker. Men ska försöka övertala henne att vi är inne tills det är dags för middagsluren vid 11-12 tiden. Så får hon leka efter ute den.

Nu ropar hon - BRABRABRA här, hon lyckades putta ut sin docksulky ner för sina trappor från sitt rum ner till vardagsrummet ;) Duktig flicka. Hmm, nu sjunger hon någon sång, kopplar inte riktigt vilken, men det låter vackert ;) tss. Har disneykanalen på i bakgrunden, hon stannar till ibland och kollar, men inte ofta. Men hon är mer intresserad nu än för nån månad sen iallafall. Hon är mer för Astrid Lindgren filmerna typ, inte så mkt för tecknat. Hon gillar Lotta På Bråkmakargatan, och Madicken skarpt. Sitter & "pratar" med dom, och är allmänt söt.  Hihi, men nu får hon nöja sig med Långben & Musse.

Undra om Saga & jag ska baka något?
Har grymt mkt ägg hemma, typ 30 st, som jag fick av mamma, hon och pappa köper billigt av  nån bonde, och hade köpt till oss med. Så jag har att göra av med. Men frågan är vad man ska baka? Lättare när man är sugen på något speciellt. Nu är jag bara mätt efter frukosten. Kakor kanske? Lyxa till det, och skämma bort min bebis med <3

jaja, vi får se.

hörs senare då.

pussheej

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: