fullspäckad dag :)



Imorse efter att jag lämnat Saga på dagis så for jag med Arvid & Sofie till Uppsala. Åkte till IKEA, åt en korv, shoppade lite krimskrams, lite hyllor, handukar, överdrag till skötbordsmadrassen, en lekfilt till David,  haklappar, doftlus, ljus-stakar, Sagas ena present,  & lite sånt. Träffade även min mamma, syster & systerdotter där en sväng, tyvärr så sov lillstumpan heeela dejten :(  åt lunch där & bara strosade runt, drog ut lite på tiden så jag bad barnens farmor att hämta Saga på dagiS, vilket hon så snällt gjorde :) TAAAACK SNÄLLA!! Sen blev det en snabbis på Biltema för att köpa Sagas present från lillebror :) Åkte direkt efter det till bvc, där jag hade tid med David, hämtade upp Saga påvägen & var där typ 2min i :) Allt var strålande med min fina kille, han väger nu 4,7kg & är 56 lång, stooora killen, han följer sin kurva kanon & är jättestadig i nacke & allt, han ler & "pratar" :) Läkaren kollade även hans hjärta på min begäran, och han sa att det INTE fanns någe blåsljud kvar alls, vilket lättade mig, men jag begärde ändå en tid vid 6-månaderskontrollen för ännu en titt, för säkerhetens skull :) Nästa månad är det dax för vaccination & då får Pappan följa med, då Mamman inte klarar av sprutor! Väl hemma igen så blev det fruktmellis med Saga, David lekte under gymet jättenöjd i nästan en timme. Sen tog jag en promenix med barnen, kikade över till Veronica & tog en cigg med henne. Sen gick vi hem igen, gav Saga middag (varken jag eller Daniel var hungriga) & sen mös vi en stund innan det var dax att sätta på en blöja, och natta henne. Strax efter det så nattade vi David. Barnen sover alltså sen flera timmar tillbax :) Sen satte Pappan upp en spegel i hallen, och hyllorna ovanför skötbordet, där har jag radat upp barnens blöjor, tvättlappar & sånt. Supertjusigt! Sen kom Matte, Philip, Suz, Arvid & Sofie över. Satt ute på trappen ett bra ta & snackade gojja :) Väldans trevligt.

Och nu ska jag lägga mig i Pappans knä & mysa. Har tänt doftljus i hela huset, mysfaktorn är på topp kan jag lova :) Njut av kvällen, för det ska jag göra, dock så är jag dödstrött, johnblund är här & spökar känner jag! Men först en banan & lite mys :)

GODNATT!


<3 Mitt allt, Min stolthet Mitt liv <3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: