sjukstuga?



Tempade Saga imorse, visade 37,2.
Tempade henne igen efter nån timme, visade 37, 5!
Hon är lågtempare, så allt över 37 på henne är feber..
Får se om febern lägger sig, eller om den blir högre, meningen är att hon ska sova hos sin mormor & morfar idag, men om hon har feber så vill jag inte lämna bort henne. Vi ska ju på 40-årskalas idag, men om hon inte blir bättre så stannar jag hemma med barnen & Pappan får åka på kalas själv om han vill. Hon är snorig oxå. Och på lite bångstyrigt humör. Just nu åker hon gräsklippare med sin far, det gillar hon. Så förtillfället är hon skitnöjd. Ska tempa henne igen efter att hon har sovit middag, och om hon är feberfri då, så åker vi & lämnar henne hos mormor & morfar. Både hon & dom har ju sett fram emot det, men som sagt, känns inte bra att lämna ifrån sig ett sjukt barn, då vill jag kunna ha full koll själv & ha en riktig myskväll med henne istället. Och David såklart!

Börjar känna mig lite hängig jag med faktiskt.
Seg & så, kanske åker på något jag med, går ju inte att undvika om Saga har dragit på sig något.
Men sånt är livet :)

Faan vad det blåser ute ser jag nu!
Hoppas Daniel har satt på Saga en tjockare tröja.
OM Saga ska sova borta, så blir det in på glasbanken & köpa några plattor öl.
Alltid trevligt att ha hemma. Och Pappan kanske blir sugen på nån ikväll, då vi har chaufför ifall han vill dricka. Får se om vi blir långvariga, beror helt på David. Annars så åker jag hem med honom & Pappan kan svina vidare fall han vill ;) Vem vet, Pappan kanske erbjuder sig att vara nykter, så kanske Mamman kan ta en öl eller 2 när jag har ammat sista gången för kvällen ;) önsketänkande , haha! Fast inte omöjligt, då han erbjöd sig att vara hemma med Saga ikväll, så kunde jag & David åka. Men det känns inte rätt, vill ju men min heta karl ;) Och btw så hann inte Mollys present komma igår, vilket innebär att svägerskan blir utan present ikväll hon oxå, pinsamt att komma tomhänt :( men får förklara läget!

ang ammingen :
Igårkväll helt plötsligt så dög bröstet igen, och imorse ett litet tag.
Men får se ju när han ska ha lunch när han vaknar om det duger eller inte.
Tackar gudarna för NAN ;) Saga åt ju det från sin 3e levnadsdag, då jag bara kunde amma hemme i 3 dagar. Skönt att man har mkt positiv erfarenhet om ersättning, annars hade det kunna bli jobbigt. Men jag vet ju av egen erfarenhet att Saga tex klarade sig PERFEKT på ersättning. Hom gick jättebra upp i vikt & hade inga problem alls att klara sig utan tutten. Det som tar emot mest nu, är ju att jag var så sjukt glad över att jag kan amma David, efterssom att jag inte fick uppleva det med Saga!menmen, ska väl vara glad över att jag fick prova, om det inte fortsätter att funka!

neeh, passa på att njuta av tystnaden ett tag nu,
innan sonen vaknar & innan dottern ska sova middag.
älskart ;)


hejdå!

Vanja

såg att lillen får NAN, jag har ett och ett halvt paket NAN 1 om du vill ha dem, du får dem så slipper jag slänga dem. Min lilla har fått gått över till Semper Lemolac i stället så.

Vanja

PUBLICERAT DEN 2009-08-29 KLOCKAN 22:59:12
BLOGG: http://metrobloggen.se/vanja

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: