slit&släng?



jo, efterssom att barnen tajmar så bra med middagsluren, så betyder ju det i vanlig ordning att jag påminns om detta hem, som ska skötas mellan varven :(  Har vattnat lite blommor utomhus, törstiga små jävlar. Och håller på att  tvätta sängkläder, har tagit en svängom med damsugaren, plockat lite disk & donat som vanligt. Tog ett brejk & satte mig här en snabbis, skulle egentligen bara kolla kontot, men blev lite bloggandes med. Pappan målar sista vindskivan på garaget, och är allmänt duktig.  Jag borde ta mig ut på altan & röja där, ser ut som hejkomochhjälpmig! Men blir så matt av värmen, och solen gassar på som satan på baksidan, kanske tar det ikväll istället. Ska glo in i frysen & kolla vad vi ska äta för middag, eller så får gubben åka & köpa rostbiff, för potatissallad har vi ju! Och grönsaker nere i landet, hmm, lät ju inte helt fel!

Nääh, om jag ska hinna göra lite mer nytta innan barnen vaknar så lär jag avsluta nu :)
slappna av & varva ner? vad är det för någe?

peace!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: