slutet??



är detta slutet?

nu tänker ni säkert - på vaddå?!
och jag ska berätta för er, en skitsak för er, men en stor sak för mig!

Det är såhär, att David har börjat bojkotta bröstet :(
Jag ammar ju, och ger tillägg, för han blir inte mätt på enbart mig, så får många göra.
Nu dom senaste dagarna så har han bråkat som faan när jag ska ge han bröstet, han VÄÄÄGRAR, äter 3 sekunder, och sen gallskriker han, jag envisas gång på gång, för har ju levt på hoppet att om han är vrålhungrig så äter han ju till sist, men IKKE!! han ger sig inte förrens han får flaskan :( Har ju fått ge med mig efterssom att han MÅSTE ju äta & han vägrar ju bröstet!  Anledningen till det är ju uppenbart : maten kommer fortare & han blir mättare på ersättningen. Men jag VILL ju fortsätta amma några månader till. Det är ju så bekvämt att alltid ha maten med sig. Kunna mata honom NÄRSOMHELST, VARTSOMHELST! men vad ska jag göra? Har börjat ömma i brörsten, då han knappt äter från dom, så jag får väl pumpa & ge honom min mat från flaskan tills mjölken försvinner, eller? Det konstiga är att på morgonen, när han får sin "frukost" så äter han ganska fint, iallafall 5-10min per bröst, men bråkar fortfarande. Hur kommer det sig? Kommer han sluta med morgonmålet oxå? Alltså, han vill inte ens snutta :O Han som har vart snuttigare än snuttigast!!! fanfanfan!!

GE MIG RÅÅÅÅÅD!!!

och OM detta nu är slutet, hur gör jag föratt mjölken ska försvinna?
eller försvinner den av sig själv?


!!!!!!!!!!!!!!!!!
råd

hej

låter som att david inte vill ha bröstet längre.. och eftersom dina ömmar så får du lov o pumpa och ge han det i flaskan, men mjölken i brösten försvinner av sig sj, men du kommer nog ändå få lov o pumpa om du vill undvika att bli öm..



PUBLICERAT DEN 2009-08-28 KLOCKAN 13:45:47
Sophie

hej sanna!

Trist att det börjar krångla med ammningen.jag ammade bara lukas i ca 2 veckor innan jag insåg att han inte fick i sig tillräckligt.Så nu får han bara ersättning. Funderade också på om mjölken försvinner av sig självt och det har den gjort. Kanske tar längre tid för dig eftersom du ammat ett tag, men den försvinner ska du se. Hoppas allt annat är bra med er. Pussar och kramar från Sophie Och Lukas

PUBLICERAT DEN 2009-08-28 KLOCKAN 14:32:38
Eva Carlsson

Det ända råd jag kan ge är att ha åtsittande bh för att hindra mjölkstockning, hoppas att det hjälper. Kram på dig.

PUBLICERAT DEN 2009-08-28 KLOCKAN 14:43:26
Maria

Har du nåt i tuttarna då?? kanske inte kommer nåt eller så är det som du säger, det går fortare med flaskan.. Kan också va att det börjar ta slut och smaken är olik :/ Det är inget du ska va ledsen över men jag förstår dig. Om det är så att du har jätte mycket i brösten men ändå bestämmer dig för att sluta ge David så finns det tabletter som "tar bort" mjölken. Det fick jag. Annars är ju risken att du får mjölkstockning (stavning) och det är INTE skönt vill jag lova :/ Som du säger själv, du får TVINGA honom att ta brösten.. OCh det är ju inte bra heller.. Puss och lycka till <3

PUBLICERAT DEN 2009-08-28 KLOCKAN 15:34:37
BLOGG: http://kevinsmother.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: