strålande måndag!



Kom precis in, har vart ute hela förmiddagen & lekt med Saga.
David har så snällt legat i vagnen under ett träd & räknat kvistar & blad ;) haha.
Vi har sparkat boll, gungat & lekt i sandlådan, hann med en kaffe hos barnens farmor oxå innan hon for vidare till jobbet! Nu sitter jag & MiniBulln i vardagsrummet, hon kollar på disney & jag sitter framför datorn som vanligt! Och idag har Saga vart blöjfri i 2 veckor!!! Är hon duktig eller duuuuuktiiig???? Min fina tjej <3 Och vilken skillnad ekonomiskt, nu när det bara går åt 2 blöjor / dag, istället för 6-9 per dag lixom. Hon har ju bara blöja när hon sover middag & när hon sover för natten :) På dagis har hon blöja utomhus bara, efterssom att det är lite svårt för fröknarna att hinna gå på pottan med alla barnen hela tiden, klä av & klä på lixom. Och ibland hinner hon ju inte säga till, när hon är mitt uppe i leken, lättare hemma, då jag kan fråga var 5-10e minut om hon behöver kissa eller bajsa, och hon säger ju till själv oftast, men ibland blir det ju bortglömt :) Men det är ok tycker jag, när dom är inne på dagis åker den av :) Och såfort jag hämtar henne på dagis så åker den av :) Hon tycker inte ens om att ha blöja längre, helt underbart :)

Om typ en timme är det dax för Sagas middagslur.
Efter det är det mellis, och ut igen som gäller, Philip kommer efter skolan & vill säkert leka med henne. Om inte annat så vil ju HON leka med HONOM, hahaa, stackarn :D Och barnens farfar & Philip kommer hit på middag ikväll, myspys :) Blir maten som jag skulle ha lagat i lördags, men som inte blev av, falukorv, potatismos & rårivna morötter :) Svensk husmanskost :) och gott är det med för den delen!

Nääh, leka med Saga, och köra igång en maskin tvätt.
Småplocka lite & kanske ta fram damsugaren & ta en svängom med den ;)
Saga tycker det är så kul att springa efter mig när jag städar, det är skönt :)

hej så länge :)

btw - att kissa på toaletten är MYCKET roligare än pottan :)





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: