Byebye Julen 2009!



Vinkar HEJDÅ till Julen 2009!

Tänkte dra lite snabbt om just våran juLafton, som var den BÄSTA någonsin.
Vet ni varför? Jo, det var ju min första jul som 2-barnMamma! Firade julen med dom jag älskar högst på denna jord!

Började morgonen med stress stress stress (ovanligt!?)
Men allt gick ihop sig tills sist & vi packade in familjen i Volvon & styrde mot Uppsala/Gränby! Hem till mina färäldrar, föratt tillsammans med dom, min syster med familj & min bror äta en ljuvlig Jul-Lunch & sen fira min ÄLSKADE SYSTER  som fyllde år. GRATTIS <3 David åt köttbullar & prinskorv för första gången, moster Jenny var hans bästis, då det var hon som gav han det ;) Hihiii, även mormor & David blev bästisar sen, då han fick dela hennes tårtbit med henne ;) det var tydligen MASSA GOTT enligt honom ;) Sen blev det paketöppning & HERREGUUUD, vad med grejor mina Kids fick! leksaker i massor verkligen. Lyckliga barn? JAJJAMENSAN! Sen blev det födelsedagsfika, med tårta, kakor & massa snask.. MÄTT SOM EN PLÄTT, kramades vi sedan hejdå, och önskade varandra en fortsatt trevlig julafton! ÄLSKAR ER!

Styrde hemåt igen, föratt lägga barnen för deras lurar!
Sen var det bara att tuta & köra (läs:GÅ) till Svärföräldrarna föratt fira Jul med dom med. Så gör vi varje år :) Där blev det julmiddag, som jag tyvärr inte rörde, då jag var så sjukt mätt ff, att jag knappt kunde titta på maten! Men resten av familjen åt för glatta livet :) Även där blev det paketöppning & Tomten kom på besök, Saga har allvarliga men för livet nu, då hon blev LIVRÄDD!! haha! Barnen fick massa fina klappar & massa gott att mumsa på :) OOOOOH, MIN DOTTER ÄR KONSTIG!!! vet ni vad hon åt??? LUUUUUTFISK!!! bläääh!! men hon åt som en gris :/  Vid 20-tiden märktes det att barnen var uppe på en timmes övertid, så då var det bara att tacka & säga hejdå!

TACK TILL ALLA ER SOM GJORDE DENNA JUL OFÖRGLÖMLIG!
VI ÄLSKAR ER!



JULDAGEN :
idag alltså! Började morgonen vid 8-tiden!
Klev upp med barnen, klädde på dom, gav dom gröt, och mosad banan!
Lekte massor massor massor med deras nya leksaker, favoriterna för Saga var hennes nya traktorer, & hennes nya fina docka :) Davids var hans fina tufftufftåg :) Nöjda barn :) Kl 10 valde vi att väcka PappaBulln, som vi gav sovmorgon, med frukost på sängen. Kaffe & skinkmackor, han blev jätteglad :) Min fina älskling! Sen sparkade jag ur han ur sängen föratt slita den sängkläderna, & slängde dom i maskin! Sen var det massa familjemys som gällde. När barnen sov sina lurar så gick Pappan ut i vedbod med min bror föratt hugga massor med ved. Dukiga dom :) Suz kom förbi & hämtade lite grejor & gjorde mig sällskap :) MKt trevligt! Även Sofie kikade förbi & låg på spikmattan ett tag! När barnen vaknade sen så blev vi bjudna på rester hos svärföräldrarna, gott & skönt att slippa laga mat! blev kvar & umgicks ett tag oxå :) TAACK! Gich hem igen, lekte lite, sen blev jag upphämtad av Veronica, och lämnade Pappan till att natta barn, medans jag åkte & stoorhandlade mat! Såå skönt att komma hemifrån ett tag, snacka av sig lite & bara strosa runt, folktomt var det med, skööönt! TACK för det gumman :) Väl hemma igen så packade jag upp all mat, och FIIIIFAAAN vad underbart det känns att ha alla räkningar betalda, Massa blöjor Och ha kyl, frys & skafferi proppat med mat. Då känns det nästan som att det kvittar, om man får leva snålt resten av månaden. Så känner iallafall jag. Tak över huvudet & mat på bordet, det räcker för oss, efterssom att vi har sååå sjuuuuk mycket KÄRLEK att leva på i vår familj <3 (nej, det är inte snustorrt på kontot, men inte överfullt heller, sådetså!)

Och nu sitter jag här.
Har gjort en megalyxmacka till Pappan & mig!
Baguetter, Pappans med köttbullar & orientdressing.
Min med senapsskinka, tomat, ost & orientdressing
MUMS MUMS MUMS!

Nu ska jag ta mig en dusch.
Sen mysa ner mig i soffan med gubben.


hejdååå!!!




MAMMAS GLASSMONSTER <3




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: