... SnöJour ...



Goddagens goddagens.

Dagen började som tidigare sagt med massor av mys, som följdes av frukost.
Efter det så följde jag & Saga med Sagas farföräldrar till Maxi där dom skulle handla mat, och då passade jag på att fylla upp frys & skafferiet. Kylen tänker jag börja fylla på vid behov bara, efterssom att det har blivit en hel del onödigt svinn på senaste.  Vilket inte funkar med våra ekonomi denna månad efterssom att jag har slarvat med a-kassan osv, vilket innebär att vi får klara oss på Daniels lön. Men det funkar, det löser sig alltid. Huslånet, & alla räkningar är betalda, så varför gnälla? Jo, grejen är den att man är ju van att ha mera pengar  än såhär att leva på.  Men det är nyttigt tror jag, att behöva tänka 2 ggr innan man handlar något, nyttigt för min del, jag är van att kunna köpa det vi behöver, NÄR vi behöver det! Skitsamma. Sen vart det att jag & Daniel tog Saga på en sväng, precis som förr i tiden. Vår fina Volvo v70 fick komma ut för första gången iår typ, efter att ha bott i garaget. Vi åkte bara runt runt, ut på småvägar, pratade massor, höll varandra  handen, och bara hade det allmänt bra. Låter säker astöntigt i era öron, men det är något som vi kunde göra ofta & impulsivt i början av vårt förhållande, och innan Saga kom till världen, åka på race mitt i natten,  det gjorde vi minst en gång i veckan på den tiden :) om jag saknart? mjo, ibland.. men skulle inte byta mitt iv mt nått annat!l Jaja, nog om detta.

Sen fick vi middag hos Daniel mamma & pappa.
Hemmagjord pizza, satan så gott, TACK för maten :))

Och sen blev det kalasdax :)
Det var rätt mkt folk dä, men bara trevliga människor, som man har träffas flera ggr förrut.
Madde har gjort världens finaste & godaste tårtor, skiiitfina verkligen, och dom bara smälte i munnen :)
Och Inger hade i vanlig ordning lyckats suveränt bra med allt fikabröd :)
Tack för fikat & GRATTIS JIMMY PÅ DIN DAG!

Kom hem för ett tag sen.
Nattade Saga som var uppe på övertid för 3e dagen i rad.
Och det har gått över förväntan kan jag lova.
Är det kalas så är det ;)

Daniel har snöjour inatt.
Så vi får väl se om det blir någe snö eller inte.
Kallt som fan är det iallafall, typ 8-9 minus.

jaja, hoppas ni har en bra kväll.



pussheej

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: