ändrade planer :)




Meningen med denna dag var att jag & Saga skulle åka hem till min mamma/Sagas mormor föratt spendera dagen med henne, lämna lite bebisoveraller till min syster & presenten från Saga till bebis :)  Och hälsa på Sagas faster som är inlagd med Sagas kusin på sjukhuset & ta en fika med dom :) Men när Saga väckte mig imorse kl 9.20 så visste jag inte om vi hade orken till något överhuvudtaget. Och 30 min efter att vi hade klivit upp så fick jag ett telesamtal som gjorde att jag fort som attans laddade kaffebryggaren, och ringde min mamma & berättade att vi  inte kommer idag, föratt vi skulle få finbesök :) Och det fick vi, Sagas faster & kusin hade blivit utskrivna idag från sjukhuset i väntan på mera utredningar. Vilken lättnad =) Så dom kom hit, fikade lite & barnen lekte. Jätteskönt att se att Alice mår relativt bra efter omständigheterna, charmiga unge <3  Dom åkte nyligen, och Saga har jag precis lagt föratt sova middag.

Så med andra ord så blir dagen lugn.
När Saga har vaknat sen så ska hon få sen lunch, då vi åt frukost kl. 10 typ.
Sen ska vi nog ut & halka lite på isen, leka lite i den blöta snö & bara ha det bra.
Ska ringa syster sen & höra hur magen hennes mår, och kolla om dom blir hemma imorgon, fall vi kanske får komma förbi & lämna grejorna, beroende på vad Daniel har för planer för morgondagen.  Och ska även höra med Veronica om syster får låna hennes hårdlift, som jag eg skulle ha lånat, men vi har eventuellt fixat vagn nu (Tack Underbara Linda) så då behöver jag inte låna den.  Och då kanske vi kan lämna den på en gång :)

Och igår fick jag ett samtal som jag har väntat på i 5 jälva skitår.. :(
Min dröm är att få ett jobb, i byn, och har varit det sen jag & Daniel träffades.
Men det har ju inte funnits något till mig här.. Men igår fick jag ett samtal från en kvinna som hade mitt cv i sin hand & var jätteintresserad av mig, hon ville träffa mig idag & gå igenom papper, för hon hade ett tim.vik att erbjuda mig, som skulle vara fram till hösten, till att börja med. Och jag var tvungen att tacka nej, då f-kassan godkände min sjukskrivning i förrgår.. Kan lova att jag gjorde det med gråten i halsen, faaaan!! För det första så vill jag inte strida läkarens order, och för det andra så kommer ju Lillebror i juni, och då blir ju jag mammaledig igen.. Så det var kört. Förklarade min sits, och hon förstod, men ville att jag ska höra av mig såfort jag är klar med mamamledigheten. Gärna nån månad innan, och se om det finns något till mig. Håll tummarna mina vänner, att jag kan ha samma tur när det ä dax att jobba efter denna ledighet!

Ligan var här en sväng igår :)
Trevligt som vanligt & skönt att få prata av sig :)
"vi" meckade lite bil, fikade lite & hade det bra ;)
haha, eller.. jag & Linda tittade väl mest på när grabbarna donade med bilen!



nu ska jag brygga lite mer kaffe.

pusspåer
Gunsan

Tack för kaffet, var gott med riktigt kaffe:)

Alice däckade i 2 timmar när vi kom hem o vaknade med feber:(

PUBLICERAT DEN 2009-03-06 KLOCKAN 22:32:46
BLOGG: http://gunsanplahn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: