ångest..



jaa, kan lova att jag har grymt mkt ångest idag.
När jag klev upp imorse så sken solen förfullt, fåglarna kvittrade & snön smälter sakta, sakta bort från marken. Och då var min första tanke : Neeej vill inte att Saga ska till dagis idag, vill ha en riktigt mysig hemmadag , med massa lekandes utomhus idag!  Men jag gjorde mig iordning, väckte Saga & gjorde henne iordning med. Vi åt en riktigt mysig frukost, och hade det bra. Kände mer & mer att : neej nu ringer jag dagis & säger att hon blir hemma med mig.. Men gjorde det faktiskt inte, för tanken slog mig att Saga sluta ju halv 2, och vi är hemma vid 2 igen, och då kanske det är superfint väder, och då kan vi ta igen MASSOR med tid. Så jaa, det blev dagis för Sagas del ändå. Snälla farmor frågade om vi ville ha skjuts ner, och det tackar vi för. Lämnade Saga halv 9, pussade massor på henne & önskade henne en bra dag. Sen for vi hem & snälla svärmor bjöd på kaffe. Tack för allt :) Efter det gick jag till det gamla cykelstället & hämtade hem min cykel som har stått där sen vi flyttade. Och parkade den hemma istället, för är det vår så är det, vilket innebär många promenader & cykelturer. Daniel ska få skruva bort Sagas stol från cykeln & sätta den på min nya cykel istället. & göra den startklar, för om dagis går med på att jag lämnar en vagn där permanent, så ska jag börja cykla fram & tillbax till dagis varje dag med Saga :)) Fatta mysigt, Saga älskar det :) Håll tummarna på att dagis går med på det där med vagnen, jag är till & med villig att skänka en av Saga vagnar till dagis, bara dom kan GARANTERA att Saga får sova middag i den 3 dagar i veckan, mån & fre skiter jag i vems unge som sover i den, bara MITT barn får sova i den när hon är där. Annars kan jag ju inte cykla med Saga, för jag måste ta med & ta hem vagnen varje dag. Blir lite svårt när man cyklar, hah! Ska prata med dagis idag ang det :) Håll tummarna föratt det ska gå bra. Dom vill ju eg inte ha vagnar inne om nätterna, då städpersonalen kommer tidigt om mornarna, men då kan dom väl bara köra ut den tycker jag, eller?

jaaja, nu sitter jag här hemma iallafall.
Vill inte titta ut genom förstrena idag, för solen skiner in igenom varenda, och resultatet är SKITIGA fönster!!  Tvättade ju alla fönster invändigt för några veckor sen, men utvändigt är dom RÅSKITIGA! och det är ingen idé att tvätta dom utvändigt ännu, för det är fortfarande för kallt ute, och sen så ska det ju eventuellt komma lite mera snö/regn. Känns onödigt då. Väntar några veckor till med det!

Har inget att fördriva dagen med riktigt heller.
Har inte tvätt i korgen så det blir en full maskin ännu!
Ingen tvätt att vika, inga golv som behövs damsugas, inga rum som behövs röjjas. Ingen disk som behövs plocka i eller ur maskinen.. Hmm, boring. Får se om jag får någe ryck med något ändå. Skulle vara gott med bullar, men orkar nog inte baka.

Messade syster för en stund sen.
jag tycker att det är dax för henne att vräka bebisen i magen nu!
Det är ju 3 dagar kvar, men jag orkar inte vänta längre, vill träffa mosters lilla troll nunununu!!


Och Lillebror växer så det knakar.
Han sparkas sjukt hårt, och brottas med sig själv där inne.
Ååh, vad vi längtar efter dig, Saga brukar klappa magen & när man frågar vad mamma har i magen så säger hon : Bebbe :)) Och pekar på magen.  Fast hon tror ju iförsig att alla har en bebis i magen, haha! sötnöt. Ska bli spännande & se hur hon kommer att regarera när Lillebror kommer. Jag har ställt in mig på ett par sjukt jobbigt månader, men håller ändå tummarna att det ska gå bra. Huvdusaken är den att Saga ALDIGT någonsin känner sig "bortglömd". Vi ska kämpa så gott vi kan.


ska hinka lite kaffe nu.



pussheej
Linda

Duu Bloggar såå jävla dåligt : ) en annan har ju ett internet som funkar så man kan blogga å se vad omvärlden gör hela tiden. haha :) Ses ikväll hjärtat :) Pusssss

PUBLICERAT DEN 2009-03-19 KLOCKAN 15:16:11
BLOGG: http://bortskamndsnorunge.blogg.se/
Sussa

Men men gumman, vart har du tagit vägen?? :(

Har inget att läsa nu ju..

Puss puss ;)

PUBLICERAT DEN 2009-03-20 KLOCKAN 06:50:52
BLOGG: http://gangstar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: