Bvc & Tablettask :)



Jajjamensan.
Vi vaknade efter kl 9, i ren panik, slängde på oss kläder, och försökte att inte stressa i oss frukosten.  Men som tur var så hann vi med bussen som gick 10.05, puuuustar ut ;) Kom till Bvc prick fem i halv 11. Sen blev i inropade av snälla Tant Eva!  Saga går upp i vikt som hon ska, och har växt 3 cm sen sist :) Väger nu 11,9 kg, och var 78lång tror jag, har lappen i vagnen, ska dubbelchecka sen. Och hon är före i sin utvecklning när det gäller att rita & måla, hon håller pennan på en 2-3-åring & inte som 1,5-åringar brukar göra. Beror nog på att vi har låtit henne prova sig fram själv. Och låtit henne kladda bäst hon vill :) Hon uttalar ord väldigt fint & rent. Och jag & Daniel blev upphöjda i våra föräldrar-roller av Eva. Hon gjorde väldigt klart för mig att vi har lyckats med Saga enormt mkt, vilket syns på hennes utveckling i det mesta, och att hon är så glad & social. Om jag blev rörd? Ja, ja fällde nästan e tår där inne, av stolthet & lycka. Mig hade det kvittat ifall Saga låg efter i utveckligen, med tanke på hur fin & underbar  hon är, men jag blev så oerhört lycklig när vi fick all denna beröm. Hon sa oxå att hon är så himla lycklig att Saga ska bli storasyster, att det finns få personer som hon träffat som hon tror på så mkt som på mig & Daniel. Att vi kommer bli underbara 2-barnsföräldrar :)) Det värmde verkligen att höra från en utomstående. Sen var det dax för vaccination (stavning?!) Vilket jag inte hade en aning om efterssom att jag inte hade tittat ordentligt i pappren, hade bett Daniel vara ledig annars, för han har vart med alla ggr hon har fått spruta för jag är sprut & nålrädd som fan. Men det gick bra ändå, men hon grinade, för hon kände antagligen min rädsla fast jag försökte dölja den. Och när Pappa Daniel har vart med så har hon inte sagt ett knyst!

Sen begav vi oss till Ica, och där köpte jag en tablettask till Saga.
Jag är lite emot att belöna barn med godis & så, men kände att hon var värd det.
Och hon blev jätteglad kan jag lova ;) Mammas fina tjej.

nu ska jag hinka kaffe & ta det lungt!
Saga sover middags sen vi kom hem.
Solen skiner, så idag blir det lek ute :)


pussheej

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: