:)



Nu är vi hemma igen.
Tog en promenix över till Veronica :)
Där fick vi kaffe, & glass med maränger, chokladsås, och grädde ;)
Saga åt 2 stora tallrikar, sötnöten min, kul att skämma bort henne lite :)
Vi snackade massa skit på hennes altan & Saga lekte av sig på deras inhägnad där det finns leksaker som heter duga :) Hon var jättenöjd, och jag med. Är på ganska OK humör faktiskt, trots min envisa förkylning. Hade som sagt jättetrevligt, och gick hem för en liten stund sen i regnet. Saga fick sitta i vagnen påvägen hem & somnade så sött så nu sover hon middag :) Hon får gröt & macka till lunch sen bara, och sen åker regnkläderna på, måste ut & leka lite ju :)

Har t.o.m kommit på kvällsmat, duktiga jag, brukar anars stå och glo rakt in i frysen aslänge innan nått åker fram. Men ikväll blir det iallafall biffstroganoff, med ris. Simpelt & gott, ska ta fram lövbiff snart & strimla.  Daniel ska vara hos tandläkaren kl 16.15, får se om han kan äta eller ej, tror det bara är vanlig koll. Men förhoppningsvis så är han hemma något tidigare än vanligt, mysigt ju <3

Nu har jag tråkigt, Saga sover ju, och jag blir rastlös.
Köra igång en maskin tvätt kanske? och vika det som ligger i tumlaren.
Och förbereda maten lite, eller nått. Kanske gör klart stroganoffen medans Saga sover, så är det bara att värma på den & koka ris sen ikväll. Kan vara skönt :) Inte föratt det är jobbigt att laga mat när hon är med, hon är sjukt hjälpsam & vill provsmaka allt den lilla gullungen, men ändå, får lite extra mystid med henne om det är klart.

måste snyta mig nu, sen ta mig i kragen.


puss & heej

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: