Torsdagen den 22.a oktober 2009



Jodå, tog över en timme att få PytteBulln till ro!
Det kliar & kliar & kliar i hans lilla mun, PLUS att han hade lite magknip, men efter lite magmassage, så lät han PRECIS som sin far ;) Skötte magen gjorde han imorse, såpass att jag fick duscha honom, då det blidde en ryggkrypare! Så det var bara lite gaser som var i vägen. Men nu är jag utmattad.. Saga har sovit i över en timme, och lär vakna snart! Dom sover ju oftast samtidigt i vanliga fall, och under den tiden försöker jag samla nya krafter föratt orka underhålla dom till nattning sen, inte det lättaste, är ju inne på min 7.e förkylningsvecka, Saga är inne på sin 5.e & David har ju sina tänder som spökar. Och nu börjar PappaBulln känna sig hängig han med, stackaren! Så visst är det kämpigt att få dagarna att gå, när man inte mår super! Men ska vara glad över att jag inte är sängliggandes, så illa är det verkligen inte, är mest matt, snorig & kliar i halsen. MEN NÄR SKA DET GÅ ÖVER?? till våren kanske? bara att härda ut!

PappaBulln står för middagen ikväll, då jag varken har lust eller ork att slänga ihop något, men ska vara duktig & äta en sallad idag igen. Har jag sagt btw att snart får jag hem mina bantningsprodukter?! Beställde i förrgår, borde komma imorgon eller nästa vecka. Då kör jag STENHÅRT, med nutrilettshake´s 5 ggr per dag, och INGET annat förutom frukt, kaffe & massa vatten. Köpte för 2-3 veckors bruk, till att börja med, sen får vi se om det gör bra verkan eller inte, gör det de, så fortsätter jag! Ska bli intressant, promenader, och hemmaworkout till en början, tills det känns ok att börja träna på magasinet igen, för mkt familjetid som försvinner känns det som, om jag ska åka på kvällarna, missar nattningen av barnen & missar min & pappans egentid. Känns inte ok.. men såsmåningom så. Det tråkiga med detta, är att jag ska laga mat till Saga & Pappan varje dag & sitta och kolla när dom goffar massa god mat, medans jag dricker min middag ;) haha. Men har bestämt att jag ska laga sånt som jag inte helst äter själv, till dom. Dom äter det mesta! Plus att efter 2 veckor kan jag göra så att jag dricker shaken 4 ggr per dag, och äter EN måltid mat om dagen, och då får det bli middagen! jaja, nog om detta.

ska hinka kaffe & kedjeröka, i väntan på att barnen ska vakna!

pussheej
Anonym

att äta bara pulver är inge bra, aovsett om de bara är för 3 veckor... jag råder dig att inte äta det 5 ggr om dagen, byt bara ut de mot kanske lunch o sen nå mellanmål... du måst få i dig riktig mat... för kör du bara pulver och sen återgår till mat eller varierar så kommer du rasa upp i vikt ändå... så ta mitt råd o byt ut bara några måltider och inte alla.....

PUBLICERAT DEN 2009-10-22 KLOCKAN 22:44:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: