HÖST!



Nu är det verkligen höst, på rikt!
Ligger gula löv på marken, himlen är blå & solen skiner, ändå är det kallt ute. Marken är fuktig efter nattens regn & det är rätt vindstilla, om man jämnför med igår.. snart är det vinter, personligen så älskar jag vintern, just pga av den härliga snön, som knastrar under skorna när man går, och att få åka pulka med barnen, ha snöbollskrig, och allt som för till, dock så längtar jag inte till vinterns äckelslask, isgator & minusgrader, sånt som hör vintern till vettni. Men längtar till julen, att köpa klappar till barnen, klä granen, smycka huset, baka pepparkakor & lussekatter, knäck & ischoklad, julskinka, prinskorv & köttbullar, levande ljus  huset, tända en brasa i köket, och allt detta underbara!

ja, mkt tankar i huvudet när det är knäpptyst i huset.
Hör bara ljudet av kaffebryggaren som snart är klar, David vaknade vid 6, ville leka tills för ca 20min sen, och somnade om, Saga sover fortfarande, och jag är uttråkad. David var svårsövd igår, somande inte förrens vid 20-tiden, han har två tänder på G samtidigt. Kliade & ömmade väl igår, såsom han tuggade & gnagde på mina fingrar, nappen & filten. Slutade med att jag fick vagga honom till sömns i famnen & klappa rumpan i takt, har jag aldrig behövt göra förut, men det funkade iallafall. Han vaknade en gång inatt  ville ha käk, det hör inte heller till vanligheten, men sånt som händer. Stackars liten <3

Gjorde lite nytta hemma igår iallafall, storstädade ordentligt.
Det var välbehövligt, och jag är nöjd :)

nu ska jag ta mig en kopp kaffe & vänta in huliganerna ;)


pussheej


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: