ojojoj



Sitter & skriver inköpslista inför Sagas kalas, och jag säger bara OJOJOJ, vad med grejer som ska inhandlas, då det ekar tomt i kyl frys & skafferi på det oxå, så måste alltså fylla upp dom med en gång! Ska görat imorgon, med barnen & deras farmor. Sen måste jag hitta en lucka att hinna baka oxå.. hmm! Blir kalas på både fredagen & lördagen, då det var en del som ikke kunde på lördagen :) Ska bli kul som attan faktiskt, Saga kommer få känna sig SÅÅ speciell, att det kommer massa nära & kära föratt fira henne 2 dagar i rad. Hon behöver den uppmärksamheten massor kan jag lova!

Idag har det vart fullt ös all day long btw! Började morgonen med det vanliga stressande att väcka barnen, klä på dom dagens outfit, ge dom frukost, packa vagnen med alla bra-att-ha-saker, rusa iväg till bussen, möta upp Helene & barnen & Veronica & barnen som en dejt på Kyrkis :) Och där var det drag, barnen lekte som attans, målade, hade sångstund, fikade, lekte & hade det bra. Själv satt jag mest på arslet, & kollade på Saga, snackade med alla mammor & pimplade några liter kaffe, då David sov sig igenom hela den tiden vi var där ;) Efter det gick jag, Helene & alla våra barn till LillaTorget & åt lunch, supermysigt, våra tjejor var så snälla, och grabbarna sov så snällt under hela måltiden. Etter det knatade vi till bussen & for hem till oss, Saga sov lite middag, David fortsatte sova, och vi satt ute, och snackade massa gojja. När Saga vaknade så var det full fart igen, hon & Tindra busade, & hade superskoj. SEN behagade David att vakna, då hade han sovit i prinsip HELA dagen, med avbrott att käka en gång!!! Han snorar lite & jag tror att han är "förkyldninstrött", eller nått. Får väla se hur natten blir då! iallafall så lektes det på ändå vill halv sju, då dom for hemåt & vi gick in. Duschade med Saga, sen fick David duscha med oss oxå :) Det tyckte Saga var askul, att få duscha med brorsan <3 Daniel klädde på barnen pyjamasar & fixade deras flarror & sen nattade vi dom :) Dom sover "pepparpeppar" som de små grisarna dom är :D  Har verkligen haft en stålande dag, med underbart sällskap! En riktig heldag :) TACK TILL ER SÖTNÖTAR!

Sitter här i soffan med en gäspande karl, ska snart stänga ner & mysa med honom <3
hade lätt kunnat gå & lägga mig, men måste vänta på att tvättmaskinen ska gå klart så jag kan slänga upp kläderna i tumlaren, annars är det bara att tvätta om kläderna imorgon, då dom kommer lukta skunk om dom får ligga kvar under natten ! är väl typ 45-60 min kvar eller nått.. gääääääsp!!!! uschauscha..

 

jaja, godnattpuss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: