en bra dag :D


Trots allt skit runtomkring, trots allt elände,
så kan jag ärligt från hjärtat säga :
JAG ÄR LYCKLIG!
Jag försöker se det positiva,
istället för det negativa :D
YEAH!




Jag har haft en riktigt bra morgon faktiskt!
Klockan ringde halv 6, klev upp & OTROLIGT nog så sov David då fortfarande!!!!
Pussade Pappan hejdå, gjorde mig iordning, rökte en morgoncigg i luuuugn & roooo!
Klockan blev 6.. och det var fortfarande tyst i huset??!! Men kvart över 6 vaknade David ;)
Och var på strålande humör, och det smittade av sig på mig med :) Klädde på honom & satt på golvet & lekte! Klockan blev sen 7 & det var dax att väcka Saga.. Och även hon vaknade på rätt sida (mest pga att hon fick sina nys skor på morgonen) Vi lekte, åt frukost & hade det mysigt! Sen blev det dax att sticka till dagis, lämnade min fina tjej, och mötte sen upp hennes fröken, för utvecklingssamtal :) Gick fiiinfiiint, Saga fick massor med beröm, hon pratar 5-6-7 ordsmeningar & är supersocial, dock så är hon ju faktiskt mänsklig, så liiiite bråk ställer hon till med såklart! Hon är van vid att ha allt för sig själv, och puttar gärna mindre barn! Så gör hon ju hemma med, David får ju stå ut med en hel del ;P Men barn är barn, och jag vet att jag inte kan göra mer än vad jag gör lixom! Hon är superpysslig (veet jag väl) älskar att lägga pärlplatta, göra pärlhalsband, måla i massor, & har börjat intresserar sig lite för rollspel, med de lite äldre barnen, klä ut sig till prinsessa osv (snart kommer hon inse att hon inte behöver klä ut sig, då hon faktiskt ÄR en riktig prinsessa redan) Jaa, så det gick bra! Sen for jag & Tröttmössan hem, nattade om Sötnöten i hans säng & sen gjorde jag frukost till mig själv & har efter det hunnit med 4 koppar kaffe, och sitter nu & väntar på att VBÅ ska börja!


Kvällens middag blir korvstroganoff med ris!
Korven är tinad & har alla ingredienser hemma, skönt!
När Saga kommit hem från dagis tror jag att eftermiddagen kommer spenderas utomhus, för det är då, som jag har som nöjdast barn :) Maten görs ju in a kick lixom, så vi hinner vara ute ett bra tag!


neeh, en rök var det ja!




hejhej

Linnea

You GO GIRL :) :) De är viktigt att tänka positivt!!! Puss ;)

PUBLICERAT DEN 2010-04-14 KLOCKAN 08:07:07
BLOGG: http://lissmyr.blogg.se/
Linda & Alfons

puss å kraaam

PUBLICERAT DEN 2010-04-14 KLOCKAN 10:02:12
BLOGG: http://familycirkus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: