Snopet värre !!


Snopet !!
Stressade satan imorse, fick faktiskt väcka barnen kl 7, hur ofta händer det?
På med kläder, i med frukost, på med ytterkläder & fick skjuts ner av svärmor ;)
Kom till dagis föratt lämna Saga, och fick vända i dörren = MAGSJUKAN går !! say wahaat ?!
Mer än hälften av barnen på Saga sida låg hemma sjuka & fler ändå på sidan bredvid !!
Och vad säger fröken? Jo : Ja du fååår ju lämna Saga om du vill... HELL NO!! aldrig att jag utsätter mina barn för sjukdomar som går att undvika lixom !! Så jag sa tack & hej, Saga kommer inte denna vecka & hör av er om det fortsätter nästa vecka med TACK!! Och sen åkte vi hem igen :) Ringde & förvarnade Veronica som var påväg till dagis hon med, och det´n stackaren åker ju från Uppsala varje mogon då hon väntar på nya plater där till hösten, och hon ringde dagis & kollade läget ! Även hon tvääärvägrade att lämna grabbarna, så dom kom hit & lekte istället :)

Vid 10 kom Robin & Vilmer över & skulle låna gallerkärran, och jag tjatade till mig att Vilmer skulle stanna kvar hos oss & leka, och det fick han :) Så alla kidsen lekte som rövare & var sjukt nöjda, vi fikade ute & hade myspys ! Sen for Veronica & grabbarna hem och jag, Saga, Vilmer & David lekte vidare ute, och JÖSSES vad fint turturduvorna lekte <3 Älskade ungar :D Efter ett tag gick vi in & dom lekte vidare medans jag kirrade lunch : korv med bröd :) Vi åt & sen lekte vi vidare & sen kom Susanne, Robin & Dogge föratt hämta Vilmer, drog en kaffe & cigg & sen for dom hem! Jag gick in & la bägge kidsen för en lur & dom sover som stockar ;P NÖJDA. AB !!

och jag ska snart ta tag i tvätten & sen bara vila lite i väntan på att dom ska vakna & vilja gå ut igen :)
Dert är kanonväder ute, 18 plusgrade = VÅÅÅÅÅR !!! gilla gilla gilla !!

Och på fredag är det sista april, och vi har barnvakt till Saga.. och OM vi lyckas få barnvakt till david, då blir det PAAARTY!! så detta, mina vänner är en inbjudan : OM vi lyckas få barnvakt alltså, så är ni välkomna att kröka, grilla & ha allmänt kul (obs : BARNFRITT) riiiiing om ni är sugna på att komma :)


jaa, nu blire en rök, en kopp kaffe & en kirra tvätten!



puss på er
Maria

Tyvärr.. Har Kevin.. har inte barnledigt så ofta längre :(

PUBLICERAT DEN 2010-04-27 KLOCKAN 14:27:36
BLOGG: http://kevinsmother.blogg.se/
Sussa

Tack underbara du för hjälpen och för att Vilmer fick leka med sin tjej <3

Nu ser vi fram<emot fredag, vi kommer över när vi blivit lagom runda om fossingarna ;)



Puss puss

PUBLICERAT DEN 2010-04-27 KLOCKAN 16:07:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: