2010-12-28


En helt vanlig tisdag har snart passerat !!
Märks att barnen är i behov av dagis, & jag av ett jobb, då vi går varandra på nervera stup i kvarten.
Dom är understimulerade, & ganska uttråkade, och jag har under alla omständigheter runtomkring inge vidare tålamod tyvärr. Jag tänker för mkt, och mår inge vidare, & tyvärr så går det ju ut över barnen, när jag inte har samma lust & ork, det tilltalar inte mig att ta en promenad, eller åka in till stan hit & dit, föratt underhålla dom, utan jag gör mitt allra bästa här hemma, med pussel,  göra pärlhalsband, måla, baka & mysa framför en film osv ..

Vi har spenderat eftermiddagen hemma hos barnens faster, där vi har fått massa fika, lekt med lego & ritat lite, hann slinga svägerskans hår oxå :) Massa trevligt, och ett break från vardagen ..

Men imorgon blir det lite variation i vardagen, Saga ska följa med sin faster till hennes jobb (hon jobbar på en förskola) medans jag & David åker hem till mina föräldrar, tar oss ett bad & sen går på lite loppis med min syster & hennes dotter :) Det ser jag fram emot, & barnen oxå :) Pappan i huset jobbar ju sent imorgon, så vi har ingen brådska hem heller :) Kanske bjuder mina fina föräldrar på middag ;) hihiiii ...

I skrivande stund röjer barnen i vardagsrummet (it looks like shiiit there) och jag väntar på att pappan ska ringa & få veta vad han ska handla från ica. Om barnen är snälla så kanske det blir en fika hos deras farföräldrar efter maten.. den som lever får se, dom ska duscha innan nattning oxå.



jahapp, när det är lungt i huset så ska jag röja bland alla barnens kläder, gå igenom vad dom använder, och inte, sortera & plocka undan till barnens kusin Karla osv.

Ja jussde, den dagen som David vant sig ordentligen vid växasäng så kommer hans spjälsäng slumpas bort (vet garanterad en som vill ha den, ellerhur gumman <3 hihiii) men om inte annat så HOJTA så slumpas den bort :)


hej & heeej

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: