MATSEDEL




sådärjah!
Nu har jag gjort en MATSEDEL för 5 veckor!
Vissa maträtter står med flera ggr, men så blir det :) Får se om jag håller mig till detta när vi ska storhandla, eller om jag flyttar runt rätterna till andra dagar, lär visa sig, men som sagt, skönt att ha en liten fusklapp med altenativ när det står tomt i huvudet annars ;)

smakprov? :

MÅNDAG : Sjömansbiff med gurka
TISDAG : Pyttipanna med stekt ägg & rödbetor
ONSDAG : makaronilåda med skinka
TORSDAG : Soppa och smörgås.
FREDAG : Varma mackor
LÖRDAG : Köttbullar med stuvande makaroner
SÖNDAG : kycklinggryta med nudlar

MÅNDAG : Spaghetti och köttfärssås
TISDAG : Grillad kött, kall sås, potatis
ONSDAG : Ost- och skinkpaj samt stor grönsallad
TORSDAG : Pannkakor , glass och sylt
FREDAG : korv med bröd
LÖRDAG : ost & skinksallad med pasta
SÖNDAG : Stekt korv och makaroner

MÅNDAG : Tacos
TISDAG : Våfflor med sylt & grädde
ONSDAG : Fläskfilegryta med paprika/chili & ris
TORDAG : pannbiff, sås & potatis
FREDAG : lasange med sallad
LÖRDAG : Soppa och smörgås
SÖNDAG : kokt tjockkorv med pepparrotsås, potatis och sallad

MÅNDAG : Kyckling med currysås och ris
TISDAG : oxrullader med stekt potatis och tomater
ONSDAG : Tacopaj och grönsallad
TORSDAG : pannkaka med grädde och sylt
FREDAG : Varma mackor
LÖRDAG : köttbullar, gräddsås, sallad och potatis
SÖNDAG : Korvstroganoff med ris

MÅNDAG : hemmagjord pizza med skinka, ost & vitkålssallad
TISDAG : ugnspannkaka med sylt & grädde
ONSDAG : Grillat kött, kalla såser, sallad och ugnsstekta potatisklyftor
TORSDAG : Soppa och smörgås
FREDAG : Hemgjorda hamburgare med tillbehör
LÖRDAG : Ugnsstekt falukorv med potatismos & rårivna morötter
SÖNDAG : Spagetti med köttfärssås



jaha, så imorgon kl 10 har jag klipptid, efter det ska jag åka & färga mina ögonbryn för första gången :) spännande :) nu blir det soffmys med min SNORIGA karl :D



hej hej
Sofie

Bra gumman! Du förtjänar verkligen att lägga lite pengar å tid på dig själv =D Go girl!

PUBLICERAT DEN 2010-02-18 KLOCKAN 20:57:29
BLOGG: http://sofffiz.blogg.se/
Maria

Åh, vad du är duktig!!! Nu när du är så här duktig så behöver ju inte jag för jag kan "sno" din matlista!! ;)



kraaammm!!!

PUBLICERAT DEN 2010-02-19 KLOCKAN 19:43:25
BLOGG: http://alicemammma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: