tisdag



klockan är strax efter halv 9 & det är redan 28 plus i skuggan :D
Det gillar vi skarpt, min fina bränna behöver bättras på lite & det blir mitt mål för dagen ;)

Glömde ju skriva sist att syster med familj kom över i söndagskväll & firade David :)
Mycket mysigt, och efter det for vi bägge familjerna till CityGross för mathandling (storhandling för vår del) vi hämtade även upp min kära mamma & rastade henne oxå :) sen började vi handla..
Och jag kan ärligt säga : NO MORE !! när vi var uppe i 2000kr så började jag få lite smått panik - var ska detta sluta ?! och vi hade bara handlat hälften av det som stod på vår lista lixom !! Så jag började styka vissa grejor & styrde mot kassan, och har nu ÅNGEST över att vi inte handlade på Willys eller Maxi !! Vi får i vanliga fall ALLT på listan, PLUS lite onödigheter för ca 2500kr-3000kr när vi handlar på Willys, så detta kändes INTE ok !!
och efterssom att barnen var uppe på övertid, så fanns inte tanken att lämna vagnen & fara mot nästa affär (detta altenativ kom vi ju på när vi väl var hemma), så detta resulterar i att vi kommer få kompletthandla några ggr i veckan, och alltså blir denna månad knaper :( så himla tråkigt !! när det är sommar & snart semester för Pappan lixom :( så man ska väl skatta sig lycklig över att vi bor som vi gör, på landet, har pool & underhållning till barnen.. fasiken vad jag HATAR pengar !! och citygross i detta läge !! det är andra gången vi handlar där, och vi kom på det att första gången hade dom massa erbjudanden, billigt kött, grönsaker osv.. men det är väl klart, det MÅSTE ju en nyöppnad affär ha, föratt locka kunder !! blääää !! (observera att vi alltid handlar efter matlista, & är väldrigt ekonomiska när det gäller mat) ..

nu ska jag sluta gnälla !!
Solen skiner & det ska kunna bli upp till 30 grader idag, det är ju redan 28 ute, så snaaart så ;)
Jag klev upp strax efter kl 7 imorse, vaknade svettig & störd av ljuset, trots att vi har mörkläggningsrullgardin :) men det gör ingen, har gjort mig iordning i lugn & ro, pimplar kaffe & har det bra ;) Saga vaknade för ca 20 min sen, hon har ätit en macka & nu står hon på en stol vid diskhon & plaska i vatten, hon ska snart få klä av sig & sätta sig där tänkte jag ;) = glaaad Saga !! David sover "HÖR & HÄPNA" fortfarande !!!!! Nicebajs ;) Bimbo sitter här i mitt knä & försöker slicka mig i näsborren (mindre trevligt) men hon är söööt ;)

jag & Saga badade i storas poolen igår, fiiifasiken vad mysigt, och hon BOTTNAR där nu, min lilla bebis, det gjorde hon INTE förra sommaren :) Mina fina svärföräldrar busade med David så jag kunde ge Saga massa egentid <3 Det uppskattas <3 Sofie gjorde oss sällskap oxå, mycket trevligt :) Sen kom pappan hem & vi tände grillen, slängde på ett grillspjut, kokade färskpotatis & avnjöt maten med min bror & Sofie ute på altan i kvällsolen. Barnen lekte & badade i poolen efter det medans vi vuxna smälte maten & goffade i oss kakor ;) haha. Nattade trötta barn vid 20 tiden :) ÄLSKAR SOMMAREN !!

Dagen ska spenderas utomhus när barnens magar är fulla med frukost :)
Vi ska bada pool, sola, ha lite picknick & njuuuta av värmen :)
jag gillart ;)

nu ska kaffekoppen fyllas på, & vi ska invänta tröttmössan !!



njuuut av dagen mina vänner !!



puss på er
Vanja

Underbar start på morgonen :)

Hoppas ni får bada mycket i dag, ja hoppas vi blir klara med vår pool :) i dag.

KOmmer kanske över sen. Puss puss

PUBLICERAT DEN 2010-06-29 KLOCKAN 10:06:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: