1 maj 2010



men bättre sent än aldrig lixom !!!

Dåligt med uppdatering på senaste, men jag har (tro´t eller ej) ett liv oxå ;)
Har stora funderingar hit & dit ang just bloggen, då jag känner mer & mer att jag inte har någe intressant att skriva.. och fortsätter funderingarna åt det hållet, så vinkar jag nog bye bye till bloggen inom kort !! För er som ville veta !

men en uppdatering ska jag nog kunna klämma ur mig !


Fredag : Valborg !! Började med 10 månaders besiktning av Lilleman !! Han gick igenom klockrent & har nu kommit upp i sina 10kg :) Motoriken & allt omkring kirrar han galat, men vad kan man begära, om man har en Mamma som jag ;) hah! skämt åsido! Dock så lider han grymt av sin förkylningsastma nu, och det är Bricanyl 3 ggr dagligen ett tag framöver, tills hans luftvägar fungerar som de ska igen ! Nattetid är värst, då jag knappt vågar blunda, då jag nästintill ligger & lyssna så han andas ordentligt.. min lilla kille :( Kollade Sagas öron samtidigt, och hon knarkar nässpray 3 ggr dagligen nu föratt eventuellt kunna dra tillbax öroninflamationen som hon har på G i sitt högra öra :( Stackars liten.. OM det nu bryter ut, så blir det hennes 9.e öroninflamation räknade vi ut :( hua hua.. Trots detta så ville Mormor & Morfar ha sina barnbarn sovande hos sig, så jag & bror åkte in till stan & lämnade kidsen hos dom, for vidare till Knivsta & hämtade Sofie, åkte hem & fixade iordning allt inför kvällen & sen korkade vi upp !! Var fullt ös, sköna människor (och en del mindre sköna människor) kröka, grillade, tände på vääärsta brasan, dansade, snackade & så. Att vissa personer inte inser vart gränsen går, står jag inte för.. dax att växa upp kanske & ta tag i ditt liv ?? jaja, skit detsamma !! Trots vissa bakslag så var kvällen lyckad.. Tack till er som förgyllde kvällen (och en spark i röven på er som inte gjorde det) !! avslutade kvällen runt 3-tiden !!

Lördag : Idag alltså !! Vaknade på det bästa sättet man kan vakna upp på ;O tiihihiii!! Kl halv 9 tog  jag en lååång varm dusch, och tänkte lägga mig & sova nån timme till bredvid mannen i mitt liv, men vart så pigg att jag städade undan, drack kaffe & satt vid datorn & bara njöööt !! Mådde hur bra som helst verkligen, trots en hel del alkohol igår !! Efter nån timme fick jag kaffebesök av Marie, hon & hennes familj sov i sin husvagn utanför oss under natten, så bägge kunde varva ner & slippa vara chaufförer ;) Satt & snacka gojja ett tag & sen vaknade hennes son till liv & strax därefter hennes make :) Och ett tag efetr det vaknade även min make & gjorde oss sällskap !! Frukost, skitsnack, kolla bilder från gårdagen & massa skratt ! Umgick hela förmiddagen & vid 3-tiden höll jag på att sakna ihjäl mig efter barnen & tvingade med maken in till stan för hämtning :) Don hade haft det strålande bra, mormor & morfar var HELT slut, haha! Pussade mina älskade skatter i en evighet, packade ihop & åkte vidare mot enköping, där vi mötte upp Marie, och medans Pappan satt i bilen med sovande barn, så tog vi Fruar oss en shoppingrunda :)) Jag köpte en ny jacka (CHOCKROSA!!! aah, det är sant) ett par fleecefodrade pösbyxor, en typ adidasjacka + matchande brallor :) regnvantar till Saga & ett par skriiikiga knästrumpor till mig! Efter det var vi in på godisgallerian & skulle köpa lite lösviktgodis.. hmm, notan stannade på nästan 200kr :/ men lätt värt det, haha! (Marie var värre än jag!!! hahahhaaa) sen skiljdes vi åt, for hem, kurrade middag, åt, och fick Robert som middagsgäst !! Efter det kom Arvid, Sofie, Ida & Fredrik & drog en kaffe & snackade lite gojja :) Mkt trevligt! När dom gick så nattade vi barnen & Pappan for till Bärby för jobb! Han lär komma hem snart & mysa med mig, vi har SJUKT mkt snacks att äta ;P haha!

Söndag : Imorgon alltså - inga större planer.. kanske åka & handla, om vi känner för det, annars blir vi hemma, Pappan i Bärby eller garaget, och jag med finaste Kidsen <3 Kanske kommer Mia med familj på fika, kanske inte, vi skulle höras imorgon :) Baka lär jag göra, för man vet ALDRIG när man får besök härhemma för övrigt :) haha

sådärjah!
lite duktig har jag vart, och nu ska jag stänga ner & leka soffpotatis!


hejsvejs

Maria

Hej gumman!! Åh vad tråkigt om du slutar blogga, jag älskar att läsa din blogg!!!!! Det är ju typ en av dagens höjdpunkter, men jag kan samtidigt förstå dig, ibland är det svårt att veta vad man ska skriva.

Ha det bäst!! Kram maria

PUBLICERAT DEN 2010-05-03 KLOCKAN 16:18:52
Linnéa

Heej fina du! Klart du inte ska sluta med bloggen! Läsningen är ju en av de bästa stunderna på dagen!=) Stor kram

PUBLICERAT DEN 2010-05-03 KLOCKAN 22:20:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: