sjukstuga...


Även denna natt var mer vaken än sovande, då Saga sov inne hos mig, och Pappan fick sova på soffan så han skulle orka upp på morgonen. Barnen har väckt varandra med sina hostattacker, och varje gång har dom kokat av hög feber.. Saga har somnat i sin säng nu, med lampan tänd, & öppen dörr, hon skulle bara hämta sin mugg & få påfyllning av saftsoppa, men valde väl att sova, då jag efter 2 min undrade vart hon & muggen tagit vägen, och gick in & möttes av vääärldens snarkningar!! David sover oxå en sväng, men hostar som attans mellan varven.. precis som sin syster!

Pratade med barnens Pappa nyss, som berättade att han snart kommer hem, då han har svindel, känner sig illamående & matt!! Antar att det är hans migrän som spökar.. :( Så han skulle in på apotek & leta efter något som kan lindra, och sen komma hem, gillar INTE det faktum att han tänker köra bil hem från väsby, men han sa att han kände att han klarar det.. så när han kommer hem ska jag bädda ner honom & barnen i soffan & hoppas på en förändring! Om barnen är någolunda pigga efter sina lurar så tänkte vi gå ut en sväng, och då kan Pappan få vila en stund utan att bli störd av oss..

som det känns idag med mina sjuklingar, så blir det inget kalas på lördag för Pappan!
Men som Pappan sa, vi avaktar & ser hur alla mår på fredag & underättar folk efter det!
hälsan går före lixom, och fira Pappan kan man göra när alla är friska sen!

själv lever jag på kaffe, då tröttheten börjar komma ifatt mig, men vad gör man inte för sina barn, men får nog lägga på 2-3 extra mått på nästa kanna jag brygger, då ögonen snart går ihop på mig & jag behöver STAAAAARKT kaffe som medicin ;P haha!

TROTS dessa sjukdomar i detta hus, så gör solen mig glad :)
och dom skratt & leenden & kramar man får mellan barnens gråtattacker, gnällande & ont, gör SUSEN för mig som mamma :) helt allvarligt :D det ger mig orken lixom :)



nu vaknar Saga..


hejhej


och ett stooort TACK till finaste Emmelie som igårkväll kom över med glass & godis till barnen, huuuur fint gjort som helst <3 puss på dig från oss !!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: