och sen slog det mig ....


Och sen slog det mig att jag har ju faktiskt en BLOGG att uppdatera till mina trogna läsare :)

Men vad jag ska skriva om är en annan femma, har inget vidare kul att skriva, och dom jobbigt/tråkiga sakerna vill jag helst hålla för mig själv & mina närmaste ... hmm ....

Dagarna ser väl sammalika ut som de har gjorde den senaste tiden, jag jobbar förfullt, och Daniel likaså, barnen går på dagis, och allt rullar på som det ska ...

Sitter i skrivande stund med en kopp kaffe bredvid mig, barnen sover som grisar, & Daniel jobbar sent & har gjort det hela veckan hittills. Har grymt tråkiga kvällar med andra ord, fokuserar på att hålla hemmet rent & fint, föratt slippa tvångstankarna om att behöva städa all the time, plockar man lite då & då, och håller efter, så blir det inte lika jobbigt :) Både tvättmaskinen & torktumlaren går förfullt, eldar i vedspisen, det börjar bli riktigt varmt & mysigt :) Ska försöka hålla mig vaken tills tumlaren är klar, så jag kan vika tvätten som ligger i, och köra upp tvätten som körs i maskinen just nu sen !! intresseklubben antecknar ;P

Hela helgen som kommer är iallafall fullbokad, och jag GILLART :)
Vi ska på middag hos Mia & kevin i deras nya lägenhet på lördag, mysa & äta gott.
Barnen kommer röja satan, men tror Mia är rätt inställd på det, hahahaaa ;) Läääängtar <3
Söndagen kommer bestå av att åka till mina föräldrar & fika, åka & handla osv, sånt som tar en halv dag lixom :) Det kommer att bli en bra helg med andra ord, vi måste hitta lite tid till att röja utomhus oxå, innan vintern kommer .. men Familjen Bulln fixar´t ;)

Tror minnsan att jag ska gå runt & tända lite ljus i huset, tänder jag alla ljustakar & hållare så går det åt ca 70 värmeljus, så det spar jag till nån kväll i helgen istället, tänder bara några st ikväll :P älskar levande ljus :)

Ja jussde, jag är ju stöööörd (ingen nyhet för vissa kanske ?! hah)
Men imorse så nynnade jag på julsånger, och började tänka på klappar till kidsen, och fick en längtan efter advent, SNÖ & JULAFTON !! hahaa ... är det bara jag som älskar julen ? Jag HATAR kyla, slask, & halkan,  men snö, pulkaåkning, korvgrillning, & allt det mysiga som hör till vintern, längtar jag faktiskt lite till :))


jaja, nu blir det mera kaffe :)



hej hej

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: