tänk om ...



Tänk om man hade det där valet att dra täcket över huvudet tidiga mornar istället föratt mötas av just såna här mornar ..

Jag har inget emot att gå upp med tuppen, barnen är morgonpigga, så är det bara ..
Men när bägge barnen vaknar på FEL SIDA, bråkar, skriker & slåss, så känner jag just så, att jag vill dra täcket över huvudet & sova vidare, & vaknar upp till snälla & glada barn !!

Imorgon är det inskolningssamtal för David, sen inskolning kl 9-14 ons-tors-fre !!
Jag hoppas han trivs, och känner trygghet till omgivningen & personalen, och att allt går bra !!

I lördags tog jag med mig Trolla & hennes farmor till Folkets Park, på barnloppis :)
För lite mer än 150kr så fyndade jag en del kläder till kidsen, är nöjd, mest nöjd med dom svarta bootsen till Trolla ;) Hon kommer se GRYM ut i dom, svarta leggings & en svart/silverig tunika på hennes kalas på lördag :) Efter det for vi hem, och började med maten som resterande av familjen åt, medans jag spacklade på makeup & rotade fram kvällens outfit ;) Sen kom Vanja & vi tog bussen in till stan, mötte upp Maria, Susanne, Sofie & Marie & gick till Kina, och käkade middag, efter det bar det av till Bullit, där drack vi goda drycker, snackade massa skit, & hade trevligt i några timmar :D Sen begav vi oss mot Flustret, där var det fullt ös, & trevligt. Vid halv 2 packade jag & Vanja ihop oss, medans ungdomarna partade vidare ;)  & vi gick mot bussen, ser då att nästa skulle komma 02.40 ... RUNK, så det blev en bulle hem ;)

I söndags fick jag ligga & dra mig , men det behövdes knappt, tog det rätt lugnt med alkoholen & drack kaffe mellan varven ;) Duktiga jag då :) Hoppade upp och slängde mig i duschen, åt frukost med familjen, Robban kom över & fikade & i samma veva kom Tom & Therese & visade upp deras 4-dagar gamla dotter Holly :) Sjukt söt, och det sög lite i bebistarmen, men JAG ÄR KLAR ;) är grymt nöjd över mina 2 fina barn, och känner att jag har så mkt annat att satsa på nu lixom :D Jaja, hur som helst, vi fikade & hade trevligt, sen for Pappan & hämtade Vanja så hon kunde få hem sin bil som hon hade här, vi fikade lite vi med, och snackade av oss. Efter det var det dags att börja med middagen, det blev hemmagjord potatisgratäng med fläskfilé & pepparsås, satt som en smäck ;P Efter det städade vi undan & lekte med barnen, tills det blev dax för nattning. Pappan for iväg efter det & hämtade Robban i Uppsala, som hade kör in en maskin.


och idag är det måndag.
Barnen har inge dagis idag, och jag har ju min syskonvagn ute på blocket, & får inte köpa ny för min karl innan den är såld, så jag kan lixom inte ta mig några längre sträckor !! suck & stön !! Men thats life. Vi ska vara hemma & tråka. La David nyss, så han lär sova ett tag, medans Trolla kollar på barnprogram. Efter dom har fått lunch ska vi ut & leka iallafall, så långt vet jag. Kanske att vi åker ner till byn & tar en glass sen kanske .. lär visa sig.



nu : kaffe kaffe kaffe kaffe !!



hejsvejs

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: