- Älskade VÅÅÅÅR :)



Men jösses, vilket fantastiskt väder, synd att David själv la sig i sin säng & somnade för sin lur, annars hade jag nattat honom i vagnen så vi hade kunnat vara ute redan nu :) Men när han vaknar går vi ut, har hunnit städa & tvättat, så det är avklarat iallafall.

Fick väl kanske inte världens bästa start på dagen, då David ropade vid 6, jag gick in till hans rum, & möter ännu en gång ungen NAKEN, blöjan & pyjamasen låg fint på sängen, på golvet gåg det flera högar med BAJS, & en kisspöl :/ bara att duscha ungen, som hade bajs överallt, skura golvet, sanera leksaker & skrubba hans nytapetserade vägg.. Tråkigt värre. Jag fattar ju att han inte gillar att bajsa i blöja, & vet att han föredrar att vara utan blöja, men han är inte redo att vara blöjfri, & jag vet inte vad jag ska göra ? Han går på pottan flera ggr per dag & ibland kommer det, & ibland inte. Jag har provat två sorters blöjor, snibb & up and go, helpyjamas, kalsoner, & så, men han får av sig allt, & blöjor. Fick tipset att ställa in en potta, det ska jag göra ikväll, & förklara att där ska han kissa/bajsa om han inte tänker görat i blöjan. Fick tipset att lida in ungen i silvertejp ;) haha, då skulle han iallfall inte få av sig kläderna, men kanske inte det snällaste att göra, så det hoppar jag över, haha. Ja, inge vidare kul att sanera unge & rum varje morgon,  har hänt 3 ggr hemma nu & i helgen hos mina föräldrar (dock enbart naken, ingen olycka)...

Lämnar bajsämnet nu & fokuserar på annat ;P
David sover som sagt & Saga sitter här & dricker thé.
Vi ska ut & fånga dagen såfort han vaknar, & mysa i solen.





pussheej

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: