- Tjingeliiing



Gårdagen :

Kan nog inte beskrivas med något annat ord än - Fantastisk !!
Vi for ner till Kyrkis (öppnaförskolan), för åt vi mellis, gjorde påskpyssel, lekte, fikade tårta, gick på påskäggsjakt & massa mer. Barnen hade så otroligt kul, & vi mammor med. Riktigt avslappnande att låta barnen leka , dricka kaffe & leka med dom.

När vi kom hem så var vi så fullproppade i magen, att nyponsoppa & smörgåsar fick bli barnens middag. Vid halv sju lämnade jag boet, & Pappan fick sköta nattningen, medans jag for till Peters grav. & jag skäms lite, jag skrev häromdagen att det igår (19.e) var Peters begravningsdag, & att häromdagen (17.e) var hans födelsedag, men IKKE, jag blandade ihop (mitt minne?) Begravningsdagen var den 17e, & hans födelsedag igår. Lämnade en blomma, pratade lite & rös i kroppen.

Kom hem, åt god mackor med maken, pratade, tiittade på tv & bara mös.
Finner inga ord, för hur mycket jag älskar min make.. min bästa vän.

Idag : Dagen började strax efter kl 6, helt ok tid om ni frågar mig :)
Inge bajskalas, då jag var snabb imorse igen. Har hunnit dricka 4 koppar java, myst med barnen, fått på dom kläder, & bäddat alla sängar. Nu sitter barnen i soffan & äter frukost. Vid lunchtid ska vi åka till Ica Maxi & leta kepsar till kidsen, & möta upp barnens Farmor :) Handla lite käk, & bara strosa runt (får bannemig ikke glömma bajspapper)...

Ute regnar det tittsomtätt.
Måste erkänna att jag finner det lite mysigt, trots att väderomslag inte ligger på min 10 topplista.
Tur att det finns paraply & regnskydd till vagnen ifall himlen öppnar sig sen när vi väntar på bussen ;)
lite vatten har ioförsig aldrig skadat :) & solen leker titutleken ser jag, försöker, kommer fram lite, & försvinner ;)


nu ska jag fylla på koppen & gå ut på altan & ta mig en rök.



pussheej

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: