- Kaffe & tystnad ...



Tystnad råder över detta hus just nu.
Saga blev kvar hos farmor en stund, efter att vi vart där på en morgonfika, medans jag gick hem föratt lägga David för hans lur. Så nu sover David, sen över en timme tillbax, & jag har hunnit andas, och tagit nya tag. Vikt lite tvätt, damsugit lite & plockat ur diskmaskinen. Skrivit en nota , & väntar nu på att han ska vakna, så vi kan gå tillbax till famor & åka med henne & barnen till ica & handla. Har hunnit ringa dagis oxå, kanske ska jobba imorgon, & ville se om barnen fick komma, & det fick dom. Ingen av barnen har haft feber sen igår, så det var OK, & dom ringer ju i värsta fall. Väntar bara på att Chefen ska höra av sif ang morgondagen, så jag kan ringa tillbax till dagis ang tider OM dom ska dit. Om inte annat så ska dom dit på tors & fred, då jag iallafall jobbar då.

Känner att jag verkligen behövde andas denna stund, magen är fortfarande i uppror, och jag är utmattad av kramperna. Dock så känns det mkt mildare idag, därav att jag vill jobba imorgon.

Trodde inte jag skulle överleva gårdagen, med barnen & deras trotser, men det gick ;)
Fick några psykbryt & så, men det gick helt OK, Tog en dusch med barnen på kvällen, sen tog Pappan över när han kom hem från jobbet, skönt med avlastning !! När barnen var nattade så dog jag i Pappans famn, och slocknade strax efter kl 20 = mys :)

Idag har dagen gått över förväntan.
Barnen har lekt relativt fint, och "pepparpeppar" lyssnat på mig.
Vi var ute en sväng på morgonen & lekte, innan vi sen gick till farmorn & tiggde kaffe.
Hoppas det fortsätter så, dom ska får hjälpa mig med matlagingen sen, vi ska göra Pastasallad med ost & skinka, & mysa i soffan (i den mån det går) ..

ska slå på en kanna kaffe till, och vänta på att Lilleman ska vakna, så vi kan åka & handla någon gång.
borde ta tag i att sanera tvättstugan & badrummet, men jag orkar faktiskt inte. Får bli helgens projekt kanske ?




tjiiiiingeliiing

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: