jag erkänner


ja, jag erkänner att det har vart ett jäääävla gnäll på mig på sistonde :/
Jag känner det själv, men nu ska det bli ändring (har sagt det förr, haha) men jag ska försöka ser mer positivt på allt. I den nån det går. Det är dax att radera & gå vidare, lära sig tänka klart & se alla roliga saker runtom istället
.

1 - Jag ska sluta älta aborten offentligt. har mina nära & kära att prata med när känslorna spårar ut, och allt känns jobbigt !! För mig är det jobbigt, oavsett hur jag verkar må, därav skriveriet om det !!

2 - det är dax att sluta vara snäll, och börja ställa mot väggen. Jag vinner inget i längden, av att stå ut med vissa saker. och inte andra heller för den delen. Måste lära mig att sluta haka upp mig på andras bullshit, och sluta samtycka, och istället säga vad jag tycker (sagt det förr). Jag är ingen jävla bollplank !! 

3 - Jag ska bli ego, och ta tag i mig själv, i min egna takt. Promenera mer, äta bättre & en vacker dag ta tag i rökandet, men en sak i taget. Fokusera på jobb, inte ha dåligt samvete föratt jag inte orkar vara social, och sätta Daniel främre, den stackaren
kommer åt sidan jämt, där kom mitt dåliga samvete :( Så räkna med att jag inte har all tid i världen över till annat.


Nu behöver jag peppning & tumhållning, för jag är en jävel på att inte riktigt kunna hålla mina mål ;)
Denna lista kommer säkerligen att fyllas på pö om pö, när jag kommer på mer saker lixom ..


 

Denna dag kommer allafall att bjuda på mys med kidsen, alla sängkläder ska tvättas & det ska bäddas rent i alla sängar. Ska damsuga, och städa undan. Då jag jobbar imorgon så vill jag komma hem till ett relativt städat hem imorgonkväll, slippa tänka på sånt efter en arbetsdag. Jag & barnen ska duscha, tar det ikväll när Pappan är hemma. Kläåder ska tvättas, barnens rum ska plockas i & vi ska hinna med en powerwalk innan det börjar skymma !! Så tid över till annat finns KNAPPT idag :/ men jag gillar att ta vara på lediga dagar, när jag faktiskt satt allt sånt åt sidan förra veckan då jag jobbade & helgen med, då jag valde att umgås med familjen :) 


Jobbar imorgon som sagt, hoppas på mera jobb såklart, annars får barnen vara hemma från dagis & ta igen tid med mig :) Älskade ungar. I skrivande stund står dom i badrummet vid handfatet & leker med vattnet, blöter ner varandras hår & skrattar ljuvligt :)


Mer kaffe, sen ta tag i dagen.



tjiiiiiing

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: