torsdagen den 3.e februari !!


jag är en kass bloggerska, i know,
men wtf, har ju jobba heeela veckan ju, så jag är lagom nöjd :)
Jobbar imorgon med, sen är det HELG . och det innebär massa mys med familjen & hela helgen är fullbokad. Kalas för barnens kusin på lördagen, & familjedag i Uppsala på söndagen, antingen fyrishov eller nikkis :) Barnen kommer bli nöjda oavsett vad.

Har som sagt jobbat idag, & det har gått bra (med vissa undantag, men jag låter det vara helt enkelt) Hämtade barnen hos deras farmor, där fick vi även pannkakor, yammie ;) Kom hem & barnen fick bada, vilket dom ÄLSKAR, baljan börjar bli trång för dom, men till våren så ska vi överraska barnen med att byta ut duschkabinen mot ett badkar <3 Tror ni dom kommer jubla eller vaad ;) Åååh, vad jag älskar att göra barnen glada med (i andras ögon) småsaker :)  Jag verkligen avskyr bortskämda barn (eller kanske deras föräldrar?!) mina barn är & kommer alltid vara uppväxta med att kärlek, är det viktigaste, inte saker. Klart vi unnar barnen i den mån vi kan, men när vi faktiskt har bra ställt vissa ggr, så uppskattar dom god mat, eller en mysig film mer, framför massa nya leksaker & godis, nej FY för föräldrar som "köper" sina barn !! klart jag har dåligt samvete över att jag inte kan köpa allt dom pekar på när vi är & handlar, men börjar man köpa ONÖDIGA , så finns risken att dom tar det för givet nästa gång, och gången efter det oxå... nej vet ni vad ? Kärlek är boten mot allt :) bör jag lägga till ett HEJ JESUS nu ? hahahahaaa, skämt åsido ;)  Hur fan kom jag in på detta ? eeh, ingen aning !! skitsamma ..

hur som helst så är Pappan i skrivande stund ute på gården & sandar med traktor, då det är GLASHALT ute, inte kan väl ha missat det ? åkte på arslet ner för backen idag nån meter, mindre skönt, men glad över att det var jag & inte barnen. David halkade & slog sig ute igår på dagis, skrapade upp kinden stackarn, pga att det är så halt. Ingen större fara med honom, men ändå. När han kommer in ska vi gosa ner oss i soffan & rå om varandra, det behöver vi :)

Och det ryktas om att min make smider planer inför vår kommande bröllopsdag som är denna månad, vad kan det vara tro ? 3-årig bröllopsdag, för den som ville veta :) tiden går fort när man har kul, i höst firar vi 7 år tillsammans, jag börjar känna mig gammal ;P haha ... men jösses, den karln ger mig fortfarande fjärilar i magen, jag smälter när han ler mot mig & han är så himla fin med barnen. jag är lyckligt lottad :) önskar alla fick känna så som jag känner för den karln.

Annars då ?
Jo, jag har dansat vals med damsugaren, medans Pappan badade barnen tidigare.
Ska köra igång en maskin tvätt & sen varva ner som sagt. Tagga inför sista arbetsdagen för denna vecka, och sen njuta av den kommande helgen (som säkerligen kommer att swischa förbi)

Vill passa på att tacka barnens underbara farmor, min svärmor, Daniels Mamma, för all hjälp vi får med hämtning på dagis & barnvakt tills vi kommit hem från våra jobb, Utan henne hade det aldrig funkat. Hon är guld värd på alla sätt & vis. Så TACK Världens Bästa Inger ♥



Hoppas alla får en fin kväll :)

bjuder på lite bilder ;)





Emelie

Jättebra för Er gumman att era barn inte är bortskämda med saker !! :) Det är MYCKET jobbigt när barnen är det! Jag VET, Emilia kan peka på saker utan att få det och då börja GALLSKRIKA !! Tyvärr så är det inte bara jag som gjort henne så då vi oftast åker iväg och handlar med andra !! Ville bara att du ska få flera synvinklar på bortskämda snorungar ;)



Puss på er <3

PUBLICERAT DEN 2011-02-03 KLOCKAN 21:12:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: