30dagar, 30 sanningar !!


♥ Dag 3 – Mina föräldrar.



Åhh, mina föräldrar ♥
Min Pappa Christer Lindén & min Mamma Rose-Marie Lindén :)
Tro´t eller ej, men jag har inget negativt att säga om mina föräldrar, för även om jag vissa dagar tyckte/tycker att dom är pain in the ass, så vet jag att det alltid enbart ligger massa kärlek & omtanke bakom dess bråk/gnäll :)
Min föräldrar är inte felfria, absolut inte, men dom har ALLTID satt mig & mina syskon FÖRST! dom har alltid prioriterat oss, och sett till att vi ska ha det bästa möjliga. Vet alla gånger min Pappa jobbade sena kvällar & nätter, utöver sitt ordinarie dagjobb, enbart föratt kämpa ihop pengar så vi kunde få tak över huvudet, mat på bordet & kläder på kroppen. När jag var 11år (tror jag) så var min mamma med i en cykelolycka, massa matkassar på cykeln, & hon cyklar omkull & slår i huvudet rejält.. Efter den dagen är hon sjukskriven, pga sin kraftiga epilepsi, äter mediciner föratt klara dagarna, och mår än idag inte såpass bra att hon skulle kunna jobba. Epilepsin hade hon haft sen hon var liten, men hade vart anfallsfri oxå sen dess, tills olyckan skedde. Den dagen förändrades våra liv (tror jag talar för mina syskon oxå). Från att ha Världens piggaste & hurtigaste mamma, hon tog emot allt & alla med öppna armar, till en mamma som flera ggr / vecka fick kraftiga ep-anfall, & var sängliggandes eller inlagd på sjukhus.. En Pappa som kämpade så otroligt mycket, föratt vardagen skulle gå runt, få iväg oss barn med frukost i magarna till skolan, att hinna jobba, komma hem, laga mat & allt vad det innebär. Min hjälte ♥ Älskade Pappa :) Etfter nått år, så började mammas medicinering, & tillstånd förbättras, & VIPS så hade vi en fungerande mamma igen :) Trots att hon fick/fortfarande ofta får anfall & bortfall, så gav hon sig inte, utan kämpade på, enbart för sin familjs skull. Mitt i smeten fick hon Bröstcancer.. Beskedet kom som en chock, men den var godartad :) Hon fick behålla både hälsan & sitt bröst, efter operationen :) Hur mina föräldrar lever idag ?! : Pappa jobbar & sliter, Mamma är förtidspensionerad , och dom bor kvar i samma lgh som vi växte upp i Gränby i :) Mina föräldrar är kämpare, av flera slag, & jag höjer dom till skyarna. Om folk bara visste, hur dom har & fortfarande kämpar för sina barn & barnbarn, så skulle ni förstå mig. Mina föräldrar är dom bästa. Trots mkt bråk i våran tonår, så fanns dom där, dom satte oss på plats, men lät oss alltid veta, hur mkt dom älskar oss. Mina föräldrar har alltid sagt & säger fortfarande : JAG ÄLSKAR DIG, eller  VI ÄLSKAR ER, till oss barn MINST 10ggr per dag, under HELA vår uppväxa. Det mina vänner, är 2 personer som verkligen har lyckats i sina föräldrar-roller ♥



jag älskar er M & P

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: