tisdag & dax för rutiner igen...



Natten har vart kämpig för lilla Saga :(
Hon vaknade mellan 2-4 ggr/timme mellan kl 22 - 06 imorse, kallsvettig, ledsen & vilse, mardrömmar som spökar igen :( Var ett tag sen sist nu, men natten var som sagt jobbig för henne. Imorse ville hon INTE till dagis, utan hon ville vara hemma & ligga i soffan hela dagen sa hon. Jag är inte den som är den, såklart att barnen får vara hemma när jag ändå är ledig lixom. Men när jag frågade för 10.e gången om jag skulle ringa dagis & säga att dom inte skulle komma, så hade hon helt plötsligt ändrat sig :) Då ville hon oxå, och såg bra mkt piggare ut oxå :) Så det blev dagis ändå, dock meddelade jag personalen om natten som var, och sa att dom skulle ringa direkt om hon var trött & ledsen, så ska jag hämta henne (Och David såklart). Än har dom inte ringt, så det verkar gå bra. Lillstumpan ♥

Känns skumt att vara hemma utan barnen.
Har småstädat lite som vanligt, hade behövt damsuga, men får vänta tills imorgon eller tors då min nya damsugare kommer, som jag har beställt. Jag mår dåligt om jag inte får damsuga minst en gång om dagen vissa dagar, och vår damsugare har ju gett upp :( Men som sagt, kan sopa tills den nya kommer :) Annars så har jag faktiskt kollar på DAYS, ätit en liten frukost, druckit några koppar kaffe & plockat ur diskmaskinen. Ska snart vika kläder från tumlaren, så jag kan slänga upp kläderna från maskinen tänkte jag.

Imorgon är en såndär halvtråkig dag med massa "vuxensaker" på schemat.
Lämna barnen på dagis, åka diiirekt in till Uppsala för ett möte med min jobbcoach kl 9, sen 10.15 är det möte på AMS, Ska på tråkigt föredrag om dagens arbetssökande ungdomar ... men thats life. Sen blir det hem, kanske hinner jag med en kaffe innan barnen ska hämtas, kanske inte.. lär visa sig !!

På fredag åker Pappan i huset på Kryssning med Bärby-Grabbarna :)
Det är han värd, min älskling, Håller tummarna på att dom får GRYMT kul :)
Han kommer hem nån gång under lördagen, framåt kvällen typ, som tur är har jag ju planer, då min mamma kommer sova här fre-lör :) Om inte Pappan är körduglig på lördagkvällen så får hon sova kvar en natt till :) Massa mysigt, barnen kommer leka musten ur stackars mormor <3

aah jussde, EL-RÄKNINGEN kom igår !!!
Tackar gud för a-kassan som hoppar igång på torsdag & att jag får massa rek utbetalt, annars hade vi INTE klarat denna månad, då räkningen låg på 5200kr... på en månad !! suckar ... men kommer ändå kunna köpa massa mat, & allt sånt som tur är det, sen blir det till att spara de sista slantarna (det lilla som blir över) !!!


jaha, ska jag skriva nu då ?
det står still typ, tar nog itu med tvätten istället.





pussheej
Sofie

Vår el låg på 4000... Helt sjukt dyrt!!!

PUBLICERAT DEN 2011-01-18 KLOCKAN 14:20:15
BLOGG: http://sofffiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: