- men tjenare :)


Måste erkänna att jag (som vanligt) är trött som ett as ;)
Idag är det lördag & Pappan får sin sovmorgon, medans jag fint får vänta tills imorgon.
Barnen leker i vardagsrummet, låter som att dom river hela haket, som vanligt , haha !!

Igår var det dax för Sagas ingrepp (rör i öronen)
& jag kan bara säga WOW, vilken tjej, inte ett pip gav hon från sig, varken innan eller efter operationen. Hon gnällde inte en enda gång, utan skötte sig exemplariskt verkligen, Mammas fina tjej :) Hon lyssnade på sköterskorna, pratade med dom & fick träffa narkosläkaren & kirurgen innan det var dax, & alla dessa människor sa gång på gång, att Saga var så otroligt duktig. & det var hon verkligen :) Vi kom dit kl 7.15, då fick hon byta om, leka lite & sen efter ca 30 min fick hon träffa en läkare, som gjorde en kontroll föratt se hur det såg ut i öronen, & mkr riktigt så hade hon massa vätska kvar , & trumpetgrejen var utsatt för både det ena & det andra, så ingreppet var det enda raka, föratt få ordning på det. Sen fick hon alvedon & lugnande, & stunden efter det åkte jag med ner till OP, för nersövning. NOT FUN, kan jag lova, sved i hjärtat när hon "somnade in" & tårarna kom strax efter, usch. Men ca 20-30 min senare, ringde dom till avd & bad Pappan komma ner till Uppvaket. & ca 50min efter det kom dom upp på avdelningen igen, & jag fick kramas med mina älskade tjej :) Nån timme efter det, när dom sett att hon åt (& fick behålla det) & hade kissat, så fick vi åka hem :)

Självklart åkte vi dirket till Maxi, & Saga fick köpa snacks, till fredagsmyset :)

Sen for vi hem & kopplade på kärran & for & skrotade svårerns bil, i enköping.
Saga mös i bilen & var hyperlugn, därav att vi tog denna bilsväng efter sjukan.
Väl hemma igen så gick vi över & hämtade David, mammas bus :) Där blev vi bjudna på middag & fika :)
Det tackar vi för, och vi tackar för hjälpen med David :)


Kom hem, hade fredagsmys & inte långt efter det så somnade barnen.
Jag hade damsugit strax innan, & skurade då alla golven medans Pappan var i garaget en liten stund.
När han kom in var det soffmys en stund, sen tack & godnatt.



Och idag är det lördag igen, veckorna går sjukt fort, & jag hinner knappt med alls.
Solen skiner utanför fönstret & det är redan 0-gradigt ute :)

Eventuellt så kommer det ett par kl 14 & kikar på vagnen, man kan ju hoppas att den blir såld !!



annars bjuder inte dagen på mkt mer.


pussheej

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: