Och sen mitt senaste inlägg så har jag .. ...

Och sen mitt senaste inlägg så har jag .. "trumvirvel" ... Legat sjuk !! Blev hemskickad från jobbet i tisdags , sen var det kört !! Kom hem den eftermiddagen & somnade , sov till onsdagen & hela den dan , på torsdagen ledsnade jag & ringde vårdcentralen , då grät jag var gång jag svalde , & örat dunkade & det rann massa var från det , hög feber hela veckan som inte ville ge med sig osv , fick tid 2 h senare & fick mkt riktigt domen : halsfluss & öroninflamation !! Pencillinkur i 10 dagar & massa vila !! Sov sen hela torsdagen , & på fredagen skulle jag tillbax till vc föratt kolla sänkan igen , men den var bättre , hade sjunkit från 134 , till 80 typ , säger mig inte ett dugg , men var tydligen viktigt för läkaren & se så pencillinet gav verkan !! Sov sen hela fredagen , mestadels av lördagen & igår kände jag att jag ville försöka vara på fötterna mer än i sängen / soffan , plus att jag ville ta igen tid med barnen , fy så jag har saknat dom !! Är så tacksam över att barnen har fått bo hos bästa farmor under värsta smittotiden , och dom ringde från dagis i tisdags så Daniel fick åter igen hämta hem en låg PytteBulln :( så dom har inte vart i närheten av mig knappt , men blev hemma hela veckan dom med tydligen , fast med farmor hemma hos henne !! Så himla snällt av henne att alltid oavsett vad , ställa upp <3 nu är det måndag igen , pappan är på jobbet & barnen på dagis , jag ligger i soffan , med näsan insmord med idomin & småglor på tv !! Känner mig fortfarande låg , snorig & så , men det värsta är över & jag är så sjukt tacksam över det !! Jag kan inte minnas när jag var såhär dålig sist , jag har ju inte ens kunnat tagit hand om mina barn :/ fyfan , man inser inte hur svag man är förrens det gått över gränsen !! Borde ha lyssnat på kroppen redan i måndags morse , men paniken över att lämna arbetet & kamraterna i oviss om det fanns nån som kunde jobba istället osv tog över , är den sista som vill lämna folk i skiten !! Vill inte ställa till det lixom !! Men insåg väldigt fort att hälsan går före enligt arbetsstyrkan oxå :) vilket känns himla skönt att veta !! nu ska jag äta lite (dricka?!) fruktsoppan& vila upp mig ordentligt , imorgon SKA jag jag tillbax till verkligheten !! Tjingeling


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: