- vardagshjältar !!

Nu är jag lugn , lovar ;)
Tror situationen är något under kontroll!!


Tänkt på en sak , ganska menlös sak kanske , men det slog mig bah!!
Vi snackar vardagshjältar , och i tidningar & på tv så hyllas vanlig människor som gör något gott för andra vanliga människor , men varför nämns bara dom STORA sakerna ? Underbart att liv räddas osv , men vad hände med den "riktiga" vardagshjälten ? Som mannen på Ica igår , som hjälpte mig att få ner ett paket tassimokaffe som jag inte nådde , paketet stod högst upp , längst in , och utan varken suck eller stön , så drog mannen på sig ett leende & plockade snällt ner kaffet till mig :D utan honom hade jag lixom inte fått mitt kaffe , orka leta personal , och för övrigt så var det nästintill tomt på affären !! Sånt gör iallafall mig glad , säkerligen en skitsak för många , men enkelt är bra , och det blir genast lättare att uppskatta vardagen & dess hjältar!!

Eller vad vet jag!!
Gått hemma för länge nu tror jag ;)

Annars så är jag förkyld , hostar lungorna ur mig & snorar! Men jag överlever ;) barnen är på dagis & maken på jobbet! Min duktiga familj <3


Tänkte bädda ner mig en sväng i soffan nu!




Hejhej


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: