Förlossningsberättelse!!


Torsdagen den 30/1-2014!
Vaknar till klockan i vanlig ordning , gör ordning barnen för dagis & skola! Har förvärkar i vanlig ordning, bryr mig inte så mycket , var ju van vid det laget att ha förvärkar ! Pappan lämnar barnen & åker till sitt jobb! Själv bestämde jag mig för att ha en liten städ-dag , pulade med tvätt, disk & allt det vanliga , värkarna fortsatte , kände några ggr att det faktiskt gjorde något ondare än vanligt , men fortsatte min dag! På eftermiddagen la jag mig faktiskt i soffan , lite orolig , då jag knappt känt bebis alls under dagen ! Pappan & barnen kom hem vid Kl 17 , jag gräddade våfflor till familjen , men själv mådde jag illa & avstod därför! Vid kl 18.30  bestämmer kah mig för att ringa förlossningen föratt få komma in på en koll och se så bebisen mådde bra , hade endast känns bebis 4-5 ggr på hela dagen då & började bli riktigt orolig över bebis! Vi nattade barnen , lämnade över huset till svärmor & åkte senare in , då personalen tyckte det var bäst att checka av bebis! 

Kommer in på förlossningen kl 20 , mäter av lite värkar & kollar bebis , och som tur var så mådde den fint , var tydligen öppen 2 cm , men det kan jag ha vart flera dagar , och bebis låg så himla långt bak , så enligt sköterskan kunde detta vara allra första början i latensfasen , jag hade ju varken överdrivet ont & var ju bara öppen 2 vm , hon sa även att detta kunde ta mellan 24-48 timmar , men för säkerhetens skull så fick vi vara kvar ute i väntrummet en timme föratt åter igen kolla om något hade hänt där nere , sen skulle vi få åka hem! 

Det hann gå ca 20 min i väntrummet sen smällde det till !! Reser på mig & maken säger att det är blod i hel soffan :O blod tänkte jag ? Kändes ju som att det var vattnet som gick :/ men mycket riktigt , inget vatten , utan rent jävla blod , det bara rann & rann , började skaka , gråta & min enda tanke var : nu dör bebisen ...

Blir inslängd på en förlossningssal , ingen förstår varför jag blöder , och ingen säger något , jag är rädd , på riktigt , efter en stund slutar det blöda , och kontroll & undersökning visar att allt är bra där nere , bebis har fina hjärtljud & mina värden var bra! Fortfarande bara öppen 2 cm , dom ville ha koll på oss under natten , så vi fick ligga kvar , blev tillsagda att sova , föratt ha ork & energi till kommande förlossning som enligt dom borde sätta fart till dagen efter runt em/kvällen! Sagt & gjort , vi somnade , utmattade & lättade ...

Vaknar av ett ryck , klockan är runt 01.30 , hade ont , avvaktade nån minut , men det kom igen , satan , vilken skillnad från förvärkarna , dom kom jätteofta , klockade inte , utan känslan sa att nu jäklar händer det nått !! Ringer in sköterskan , jag ber om bedövning , får till svar att jag ska avvakta med det , tills det verkligen behövs !! Svarar då henne att det verkligen behövs nu, hon tvekar & läkaren kommer in & gör en koll igen , får frågan : behöver du krysta ? Eeh vaa ? Nej , eller ja , kanske , vaddåra ? Läkaren säger att jag nu är öppen helt & får lustgas på direkten !! Vi det här tiden vaknar min man , och ser lagom chockad ut , läkaren säger : nu blir det bebis !! Vafaaan , jag ville ju sova , skulle ju förfan inte komma nån bebis förrens om ett dygn ju !! Två krystvärkar senare är HON ute !!

Kl 02.00 
Fredagen den 31 januari !!
3200 g & 49 cm lång !! 
Välkommen Svea !! 

Det blir inte alltid som man har tänkt sig , hann inte riktigt förbereda mig på förlossningen , men måste erkänna att jag hellre tar chocken med en snabb förlossning än en riktigt utdragen sådan! 

Jag tackar GUD för lustgasen & föratt den blivande 3-barnspappan hann vakna i tid , vi glömde lixom bort honom i röran , men mitt vrålande väckte honom tydligen ;) haha !! Och tur var väl det !! 

Strax efter Kl 10 samma dag var vi hemma & barnen fick träffa sin fina lillasyster <3 

Jag hade kunnat skriva mer ingående & bättre känner jag nu , men ni får leva med denna berättelse! 





Nu måste jag ha en kanna kaffe känner jag , så hej på er !! 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: