Fredag & sjukstuga!

Goddagens!
Då kör vi ett "vanligt" inlägg vettjah!
Det är fredag & jag ligger nerbäddad i soffan under 3 filtar! Jag hostar så det krampar i hela magen , snoret forsar & feber på det. Sen lägger vi till en allergisk reaktion i ansiktet som är förjävlig. Har varit till läkare 3 ggr på 1 vecka! Behandlas nu med hydrokortison & väntar på remiss till hud på ackis. Ska tillbax till läkaren på måndag & avgöra om jag ska fortsätta med kortisonen eller om vi ska prova nått annat i väntan på tiden hos hud! Träningsförbud råder , då jag inte ska utsätta ansiktet för fukt & kyla i onödan , så svettas är big No No nu , vilket SUGER balle , jag vill ju träna , jag vill ju jobba , jag vill se normal ut igen! Bränner & kliar satan & ser allmänt hemskt ut! Har ju en historia bakom mig med dermatit & kronisk känslig hud , så rädslan att det ska gå lika snett för mitt ansikte som det gjorde för mina händer är stort! Tar psykiskt på mig! Så nu håller vi tummar & tår på att denna resa snart är avslutad! 

Utomhus är det 22 grader kallt! 
Barnen är på dagis & skola , Svea är den lilla skyldiga som bjudit på hostan & förkylningen , då hon var sjuk fredag - onsdag! Men nu är hon mycket piggare & jag hoppas att resten av familjen klarar sig från detta! 

Är sjukt hungrig , men hostan & kliandet i halsen gör att jag inte kan behålla det jag äter , då det jag försöker få i mig kommer på retur i samband med hostanfallen :( men man kan leva länge på kaffe har jag hört ... 

Sveas 2 årspresent är klar! 
Blev en dyr sådan , då vi bestämde oss föratt bygga om här hemma så hon skulle få eget rum , och satan vad bra det blev! Daniel & Jimmy gjorde ett sjukt fantastiskt jobb! Vi slog upp en vägg i vårt sovrum & upp med 2 dörrar & delade av vårt stora sovrum! Lite färg & tapeter gjorde susen ! 


 
Tänk att min minsta lilla huligan fyller 2 år den 31.a! Galet , min lilla bebis ! Tiden går för fort! David ska lixom bli ettakladdare till hösten & Saga ska börja 3.an :O och själv är jag bara 19 år 😅 

Ikväll  är det innebandy som gäller för lilleman , storasyster & pappan får fint åka dit med honom , så jag & Svea blir hemma , så jag kan hosta & snora vidare. 

Nu ska jag fortsätta min kaffediet & tycka synd om mig själv!  Kanske kommer ett inlägg till senare , kanske inte ;)

Pussheej
Mia

Älskade vän ❤️ så kul att du ÄNTLIGEN börjat blogga igen. Önskar att jag hade samma ork och vilja, men vem vet: Du kanske smittar mig 😂 Krya på dig nu så förkylningen försvinner och att du snabbt får hjälp med ditt fina ansikte ❤️ Rätt som det är så kommer du tillbaka starkare och vackrare än NÅGONSIN ❤️ ÄLSKAR DIG

PUBLICERAT DEN 2016-01-15 KLOCKAN 12:12:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: