Äntligen fredag <3


Äntligen fredag!
Dock så är jag hemma & vabbar , hann precis komma till jobbet igår , stod i omklädningsrummet & bytte om när telefonen ringde , febern slog till på Svea , hade kommit pang bom bara , hostat har hon gjort några dagar , men varit pigg ändå & inte påverkad av den , så hon har varit på dagis som vanligt , och igår slog det som sagt till med feber ! Bytte om igen & åkte för att hämta hem skruttan! Går streptococer (stavning?!) på dagis så jag ringde vc föratt kunna utesluta det , dock hade dom ingen tid kvar igår , så jag fick en bokad tid som idag kl 9 istället ! Perfekt , då kunde jag ju be om en bra hosmedicin till henne oxå! 

Väl nere idag så var snabbsänkan bra , dock så var halsmandlarna svullna & jag har ju trott att det är torrhosta hon haft , men ikke , det var tydligen slemhosta , det är så segt & sitter så långt ner så det är därför man kan missuppfatta den , läkaren var orolig att det kunde utvecklas till lunginflammation , så han skrev ut nån medicin som förhoppningsvis kan motverka det, som är luftvidgande  & sen mollipect! Han trodde det skulle göra susen , annars om hon blir värre eller börjar kräkas så skulle vi åka till akuten med henne , kan tydligen gå fort , men jag är inte orolig , hon är mycket piggare idag , trots hostan & feber! 

Hämtade hem dom stora barnen tidigare idag , kl 11 , finns ingen anledning att dom ska vara på fritids när jag är hemma & vabba , dom blev så himla glada barnen <3 

Väl hemma igen så la jag Svea för hennes lur & sen bytte jag om & hoppade på crosstrainern , sen när jag skulle köra cirkelträning i vardagsrummet så ville dom stora barnen vara med , så dom böt om & joinade , gjorde en liten bana , satte på musik & vi hade så himla kul , dom var sjukt duktiga & nästan mer allvarliga än mig , haha! Svetten rann på oss alla & nu ligger dom utmattade i soffan medans jag precis har duschat !

Så jäkla duktiga <3 
Gäller att göra det till en kul grej!
Mysungar!! 

När pappan har kommit hem så drar jag iväg till Solarieöarna , tror jag provar Enköping idag , kul med variation! 

Sen blir det fredagsmys för hela slanten , lutar åt hemgjort pizza & en film!




Pusshej 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: