Kul Jul ?


Har lite smått panik, MEN jag har rätt inställning, och det kommer man långt på.
Men jag måste erkänna att det är JÄVLIGT oansvarigt !! fyfan, nog om detta !!




Okej, avslutade nyss ett samtal med A-kassan, och det kommer dröja YTTERLIGARE 2-4 veckor, innan jag ens får svar om min ansökan blir godkänd, eller ej .. Så vi lär få en kul jul ... fyfan, tur att barnen är så pass små, att dom inte förstår innebörden av julklappar ännu, men känslan, av att inte kunna ge sina barn paket på julaftonsmorgonen, gör ont .. har inte ens några tårar kvar att gråta ... jag kan lixom inte göra mer än vad jag gör, jag söker ALLA jobb jag tror att jag har lilla minsta möjligheten till att kanske få, jag tar ALLA extrapass på Restaurangen jag får, och jag vet inte mer vad jag kan göra än så ?! Och det är inte mitt fel att stämplingen inte kommer igång heller !! Och Pappan i detta hus, han är helt enorm <3 Jag vet INGEN annan på denna jord som kämpar lika hårt som honom, föratt vi ska få det att gå runt ... han jobbar hårt dagtid, han har snöröjningen, och annat ute i Bärby, han gör ALLT han kan, för sin familj. Jag höjer honom till skyarna, och lite till !!

Fick frågan häromdagen av en arbetskamrat, vad jag önskade mig i julklapp, självklart svarade jag honom : Att få bli frisk, och att barnen är friska :) , men jag har nog en liten önskan utöver det .. Here we go : SNÄLLA TOMTEN - ge mig fast jobb på restaurangen, måndag till fredag , i portionering ... snälla, snälla snälla !! Trivs så himla bra där nu, när jag verkligen får göra det jag tycker är kul :) Stämningen är bra, och jag VILL åka & jobba !! Det är ju så det ska kännas, så varför, kan dom inte bara inse, att dom behöver anställa en till (MIG ALLTSÅ) , haha !! önsketänkande såklart, då dom inte anställer i dagens läge, men DRÖMMA FÅR MAN !!

jaha, har hunnit med en hel del sen jag kom hem efter att ha lämnat barnen på dagis !!
Har bäddat alla sängarna, plockat upp allt skit från golven, röjt i tvättstugan, badrummet & på diskbänken. Plockat ur diskmaskinen, kört igång en maskin tvätt osv.. osv ..


nu ska jag unna mig att kolla på Våra Bästa år, krypa ner under en filt, och bara vara !!




tjenixen !!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: