Lördag eftermiddag :)




Vi fick dagen att gå iallafall.
Efter förra inlägget så for vi ut till Bärby.
Där Daniel lekte i verkstaden med alla grabbar, och jag lekte med Linda medans Saga sov middag i drygt 2 timmar i det fina vädret. Jag & Linda pimplade kaffe & njöt att det relativt fina vädret på hennes altan. När det började bli lite kallare så gjorde vi grabbarna sällskap i verkstaden. Trevligt värre. Och när Saga behagade att vakna så var det lunchdax för hennes del, så vi & Robban begav oss till Gröna Lyktan föratt äta lunch, blev hamburgare & pommes för min & Sagas del. Sen for vi ner till macken, Jag köpte glass till oss alla, sen vi for hem till oss, & grabbarna flyttade över barnsadeln till min nya cykel & åt glass med oss. Robban  & Saga lirade lite fotboll & sen drog Daniel & Robban till Bärby igen föratt mecka grävare. Vi stannade hemma då & gick över till Sagas farfar föratt snacka lite skit. Sen svängde Jimmy upp på gården & ville ha kaffe & sällskap, vilket han självklart fick :)) Massa trevligt. Han blev kvar över en timme. Freddan & Alva kom förbi med kärran oxå, och Saga & Alva passade på att leka lite i vattenpölarna. När alla hade farit hemåt så gick även jag & Saga hem, för hon behövde en torr blöja & torra kläder :) Nu är vi hemma & kollar lite på TV. Jag ska snart klä på Saga en torr overall & ut och leka igen, tills det är dax för nattning för hennes del. Passa på medans det är ljust ute. Och Daniel skulle komma hem om ett tga & leka med oss innan Saga ska sova.

Så hittills har dagen vart riktigt givande.
Och vad dagen bjuder på lär visa sig. Bjöd ut Jimmy & Madde fall dom orkade ( Madde har jobbat hela dagen, inte säkert att hon orkar ) Men dom är välkomna om dom känner föratt sitta & snacka lite skit :)

Hihi. Saga går runt på sitt rum med sin mobil & "pratar" med farfar.
: Hejhej farfar, hejhej, ojooj. kaaaka, hejhej.. så låter det typ ;)
hah sötnöt <3

Neeh ut & leka var det.


puss & heej

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: