järnbrist?




på senaste tiden (i ca 2 månader) så har jag känt mig "konstig"..
Alltså, inte mått dåligt, men vart hängig, trött & mig helt utmattad..
Ganska likadant som jag kände mig under bägge graviditeterna när jag hade massa järnbrist!
Och jag tror detta beror på just det, att jag har järnbrist, för det är fan inte normalt att vara konstant trött, och matt! OCH NEEEEEEJ JAG ÄR INTE GRAVID!!!! Nu har vi det ur världen!!! Man kan må dåligt ändå!!  Hursomhelst - ska nog ge mig på att knapra järntabletter nu ett tag framöver, och se om det gör någon skillnad.. Dom första veckorna trodde jag det berodde på vädret, grått & tråkigt ni vet, men nu är jag ganska säker, på att min kropp är lite ur balans! Tyvärr så är det ju min familj & mina vänner som får lida över mitt mående, då jag fått rätt kort stubin, och blivit anti mot allt som heter umgås med folk, och sånt, skittråkigt, jag gör mina försök att umgås & vara social, men innerst inne vill jag bara lägga mig i sängen & dra täcket över mig, pga tröttheten! ... blääh! Men som sagt, ska ta mig in till stan nån dag & inhandla tabletter, eller behöver man få det utskrivet tro? Kanske ska ta & ringa VC & ta nån blodprov fört & få det bekräftat innan? vad vet jag, fick det utskrivet under graviditeterna, men det kanske finns receptfritt med? ojj, nu råkade jag tycka på nån knapp så texten på skärmen blev BAJSSTOOR ;) haha JAJA!

bara skit på tv, sitter mest & väntar in Pappan, sen går vi & lägger oss.
han kommer vilken minut som helst, pettson skulle skjutsa hem honom så får vår bil stå kvar, tills imorgon, så kan Pappan fortsätta kränga däck & dona imorgonkväll! Ska bli skönt att sova, igårkväll hade vi stängt av allt & släckt ner & låg nerbäddade HALV NIO haha! Skönt som attans!

dagen har flytit på, trots en förkyld & grinig son, en överaktiv dotter, och en utmattad mamma!
Ganska dålig kombo, men det gick iallafall.. Ugnspannkaka till middag, det var mumsigt! Bror & hans tant kom över en sväng när vi hade duschat & skulle natta kidsen, snackade lite goja & så :P

nej, börja släcka ner & förbereda sig för natten kanske!


sov gott & dröm sött!
Emelie

Jo, järntabletter/"dryck" finns receptfritt att köpa... Tror t. om att det finns i vanliga matbutiker typ ICA :)

Puss puss <3

PUBLICERAT DEN 2010-02-16 KLOCKAN 21:45:54
BLOGG: http://emiliagronbergsmamma.blogg.se/
Maria

Det är ju inte så jätte konstigt att du är trött sanna.. HUr mycket har du fått sova sen david föddes??? Det kan säkert vara järnbrist också men det har ju vart väldigt tufft under davids perioder.. Som verkar vara ofta :( Puss <3

PUBLICERAT DEN 2010-02-17 KLOCKAN 14:09:34
BLOGG: http://kevinsmother.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: