- nu är det lördaag igen !!


Är skapligt nöjd över att få sova till 05.30 typ idag :)
Dock så är bägge barnen på pisshumör & bråkar stup i kvarten.
Pappan har sovmorgon, & jag försöker aktivera barnen i den mån det går, vi har byggt med klossar & ritat. Men nu vill dom ingenting, så jag gav upp, ska snart göra ännu ett försök med att rita tänkte jag. Men innan det ska jag tömma sista skvätten kaffe ur kannan.

Vi har inga som helst planer för dagen, förutom att jag ska betala räkningar när David sover sin lur sen.
Känns bajstråkigt, pengarna kommer lika fort som de försvinner (men så är det ju för de flesta) ... Man ska vara glad över att man har tak över huvudet & mat på bordet.

Något som gör mig glad är att det är enbart 1 minusgrad ute :)
Skaplig skillnad från i torsdags, då det var 27 minus när vi for till dagis & jobb.
Ryktena säger att det kan hända att det blir nångon liten plusgrad idag oxå, om så är fallet, så ska vi njuta av den ordentligt, kanske firar med korvgrillning eller så ;) Mysigt värre.

ang magen, så är det betydligt bättre, har dock fortfarande lite ont, men tänker inte så mkt på det. Tar medicinen som jag ska, och undviker allt som jag vet kan knasa till det i magen. Har klurat lite, och sist jag hade som mest ont så visade det sig att det mycket berodde på all smärtstillande jag åt för ryggsmärtan just då, & att magen inte pallade med det, och nu till frågan : Kan p-piller ge samma resultat ? Började ju i samma veva som jag började med dom :/  äsch, inte fan vet jag...

Tycker att det är så himla tråkigt att alla är sjuka hela tiden, nu måste det snart bli bättre för oss, och mina vänner därute som plågas av alla olika dumma förkylningar & så. supertråkigt tycker jag ...

ska ta & vika lite tvätt snart, & vid 10 ska jag väcka Pappan, för då ska vi äta mysfrukost, nygräddade baguetter, med massa gottigt pålägg, smoothie med vaniljyogurt, ananas, banan & juice (mixa & svep)...



tjillivippen !!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: