.... det blir bättre snart ?


Sen kl 4.15 har vi vart vakna, & jag är trött som fan :/
När ska det vända? När ska han lära sig att sova på morgonen?
Jag menar, till halv 6 skulle ju vara guld, men detta är våran vardag.
Finns inte mkt annat & göra än att gilla läget, men det tar på krafterna, att orka vara en bra mamma, och att orka vara en bra fru / vän. Känner mig mer som ett nerv-vrak, att åka & jobba om dagarna är rena rama semestern. Då David är i sin trots, & Saga i sin. Ingen av dom lyssnar, & dagarna består av skrik, bråk & missnöje. Tråkigt :( Känner mig otillräcklig, och utmattad. Vill vara en bra mamma, med bra tålamod & ett leende på läpparna...

Haft ont i magen sen i torsdags, börjar tro att det är kroppens sätt att säga att den behöver rutiner :/
Allt i kroppen hör ju ihop, tror att jag skulle må bra mkt bättre med ett fast jobb, med dagisrutiner, & allt vad det innebär. Nu är jag mestadels stressad, ledsen & trött. Inte riktigt så som det ska vara. Om inte tabletterna gjort verkan inom 2-3 dagar så blir det till att ringa läkarn & se över alternatinen, kanske behöver annan medicin, eller annan dos. Kommer oftare & oftare nu för tiden, & kramperna blir värre & värre. Ibland mår jag bra i fleeera veckor, sen kan det säga PANG, så håller det i sig en vecka eller två. Olika, men känns som att det blir oftare & oftare iallafall, eller så har jag helt enkelt alldeles för mkt tid till övers att "känna efter".

Borde verkligen ta mig in till Uppsala idag, & göra en påanmälan på ams.
Vabbade ju förra veckan, och blev då avanmäld, ja, ni hajjar. Hoppas verkligen att barnens feber går över snart & att dom är feberfria hela onsdagen så dom kan gå på dagis tor-fre då jag jobbar. Annars får Pappan vabba. Så är det bara. Måste ju vara feberfria minst ett dygn innan dom får komma till dagis igen, visst är det så ? Denna flunsa har INTE vart rolig, blandat med barnens trots, och detta missnöje all the time, tar knäcken på mig. Fy tusan. detblirbrasnartdetblirbrasnartdetblirbrasnart !! 

nu ska jag sluta gnälla, och mysa ner mig i soffan, David ska snart sova middag.
Då ska Saga få pyssla med sax, papper, tejp & sånt.




hejdå
sara eriksson

men stumpan, ta å lämna barnen hos mor/far föräldrar å ta er en helg å RES bort! låter som om du behöver det! å det är ingenting att ha dåligt samvete för, ibland måste man! å face-it! ungarna har det oftast otroligt mysigt hos sina mor/far föräldrar:) Ta hand om er! å kör inte slut på dej själv! kramisar!<3

PUBLICERAT DEN 2011-02-21 KLOCKAN 09:11:03
Sara

I feel you!!!! Samma här med griniga o trotsiga ungar o inte verkar de gå över heller! tror de flesta småbarns mammor känner sig otillräckliga så de enda hoppet är väl att de blir bättre med tiden?! Hakim ska upp 04.45 varje morgon, härligt när man ska jobba en hel dag sen... :-)

Vi får helt enkelt försöka se framåt!

PUBLICERAT DEN 2011-02-21 KLOCKAN 14:01:13
BLOGG: http://kigoziboyz.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: