trots allt ...


vill börja med att tacka alla er fina människor därute, för er peppning & stöd, alla fina mail, kommentarer, sms och så.. ♥

Och trots allt, så får vi inte ta & glömma, att mellan eländet så är vi lyckligt lottade.
Valet vi gjorde var sjukt svårt, och jobbigt, men det enda raka, ser alldeles för många där ute som tar oskyldiga små liv till världen, utan att ens kunna överväga konsekvenserna. Utan att tänka sig för en gång extra, utan att kunna försörja, och ta hand om dom stackarna .. helt sjukt. Har man sett lika mkt som jag, så blir inte valet helt plötsligt lika svårt .. ville bara skriva det.

Som sagt, vi är lyckligt lottade, med 2 friska, vackra barn, som förgyller våra dagar med glädje & skratt. Deras tokigheter blir till älskvärda saker, och deras knäppa ord & tankar, blir till fantasi & drömmar ♥ Mammas älskade ungar !!

Ringde ett samtal igår, och ÄNTLIGEN så har min a-kassa blivit godkänd, har ju bara bråkat sen i oktober lixom. Så om en vecka, på torsdag får jag min första utbetalning, då ska kyl & frys fyllas för kung & fosterland :) Sen fick jag ett samtal, från Chefen på restaurangen, som frågade om jag kunde jobba 4 dagar i feb, SJÄLVKLART sa jag. Nånting iallafall, bättre än inget. Hon ringde oxå imorse & frågade om jag kunde jobba, tyvärr fick jag tacka nej, då jag hade tagit ledigt till barnen från dagis, för Saga skulle till tandläkaren en sån tokig tid.. men det kommer flera chanser.

Jag är så stolt över Saga, trodde verkligen INTE att hon skulle öppna munnen idag :/ Men hon chockade mig totalt, Hon satt i mitt knä i stolen, jätteblyg, tyst & stel, och sen bad hon mig att GÅ, för hon ville sitta där själv, och kunde öppna munnen själv :/ ojojj, lillstumpan ;P Hon har 20st rena, fina tänder, som borstas superbra morgon & kväll, inga konstigheter, hon belönades med en rosa fin tandborste, och en klistermärke på en en dinosaurie :) Mammas duktiga tjej <3

Efter det blev det lunch hos barnens farmor, och sen hem & lägga David för hans lur.
Han sover fortfarande, Saga "lagar mat", och jag har vikt kläder, laddat en maskin med tvätt, plockat ur diskmaskinen & donat lite, hunnit med en kaffe med barnens farbror & planerat lite med honom (Tack Andreas, för hjälpen) ..

Nu ska jag hjälpa Saga med matlagningen, och fråga vad hon vill ha för middag ikväll.
Hoppas David hinner vakna medans det fortfarande är ljust ute, vill ut & få lite frisk luft.



sådärjah, im alive...



vanja

Skönt att du/ni börjar må lite bättre! ni har en underbar familj så njut! saknar dig!

PUBLICERAT DEN 2011-01-13 KLOCKAN 19:46:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: