Vabbdag nr 2



Varit hemma igår & idag med en febrig & snorig Svea , inge pigg tjej & hur närgången som helst , vilket jag inte är riktigt van vid , då hon är bra självständig i vanliga fall , men måste erkänna att det är bra mysigt när hon har feber & vill vara nära hela tiden, man får passa på att njuta :) 


Igår var det David som stod för middagen här hemma , han gjorde korvstroganoff med makaroner , hur duktig som helst , & det var det GODASTE han någonsin ätit , såklart , haha!  mammas kille <3
Han var så mallig så!

När pappan kom hem så följde David med mig ut till gymet , han var helt grym , medans jag styrketränade så boxades han , gick på gåbandet , lyfte vikter , cyklade lite & så , han höll sig underhållen under hela mitt pass & jag kunde koncentrera mig till 100% på mitt , medans han var jättenöjd & duktig! Trodde han skulle ledsna efter 5-10 Min , men ikke :D tror det är nyttigt för honom att få ta ut lite , som igår i gymet ;) 

Redan imorse så frågade han när han ska få träna med mig igen , så vi får se hur vi lägger upp det , i vanliga fall så är det barnfritt i gymet , men efterssom att det är mitt gym så är det skillnad , här bestämmer jag & kan man sköta sig så bra som David gjorde igår så är det skillnad ! Vill ju inte ha nått jäkla dagis där inne !! Sen att jag fick beröm över hur stark & duktig ( i hans ögon ) jag är peppar ju mig rejält , inte ofta man får höra positiva saker om sig själv från folk direkt ;) "mamma , jag vill bli lika stark som du " , haha .. mina barns ord betyder mest <3 

Träningen går btw suveränt!
Mycket att ta in & lära sig , känns skumt att gå efter ett schema , men tryggt! Har fortfarande inte kommit dit då jag tycker det är lika kul med styrka som kondition , men som det känns nu så ligger det nog inte långt borta , har en helt annan känsla & nöjdhet i kroppen nu , och utmaningar är A & O föratt lyckas! Varvar fortfarande med kondition & promenader , men styrketräning är det som är prio 1 ! Ska bli kul & se om jag får dom resultat jag vill ha , tänk om man för första gången i hela sitt liv kunde få en bra självkänsla ! 

Idag är det Soffmys med Svea som gäller , hon sitter här bredvid & äter sin knäckemacka med kryddost , och dricker sin saft! På tv är det barnprogram , hoppas hon går med på kanalbyte om en stund , haha! 

När vi hämtat hem barnen sen så blir det utelek , känns sjukt skönt att det vart mat kvar från igår så man bara behöver värma på sen , känner mig lat!

Igår tömde jag bägge tvättkorgarna , så himla skönt ! När/om Svea sover middag sen så tänkte jag dra en runda på crossen & sen damsuga & skura golven! Ikväll jobbar gubben över , då drar jag nog i lite färg i håret , så inte utväxten blir lika lång som sist! 

Jaha , nu ska vi tydligen hoppa i soffan :/ 

Pusshej 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: