Fredagsmys

  • Dagen : Det var varit en helk okej dag, om man bortser från att barnen har skrikit ikapp typ hundra ggr idag. Båda har vart på konstigt humör, MiniBulln har vart superglad ena sekunden, och andra supersur :/ Skiftat hela dagen lixom! Och PytteBulln har vart snäll, men bara sovit 5-15min per gång som han har sovit idag, helskumt, han har alltså inte sovit dom här längre stunderna som han brukar, utan bara tagit snabblurar, vilket har vart lite jobbigt, för annars brukar Saga få HELA min uppmärksamhet när han sover dom längre stunderna, idag har han fått vara med hela tiden, säkert därför Saga har vart grinig! Annars så har dagen flytit på, när Pappan kom hem så blev det LYX-middag : Raggarballe med svängdörr ;) Haha. Orkade inte laga annat än det efter denna fartfyllda dag. 
  • Kräftskiva : Imorgon ska vi på Kräftskiva hos barnens farföräldrar :) Ska bli riktigt mysigt, får se om det kanske slinker ner en öl eller 2 mammans mage? Annars slinker den/dom ner fint i pappans mage säkert ;) En av oss är alltid nykter på kalas, och vi har inte pratat om vem som ska dricka imorgon, fast mig kvittar det, klarar mig helt utan oxå om det ska vara så. Men ändå lixom, ifall man blir sugen så finns ju möjligheten, Pappan får amma ersättning isåfall ;) hah. Näährå, som sagt, mig kvittar det :)
  • Pott-träning : Detta är alltså Sagas 2.a dag utan blöja dagtid :) Hon är sjukt duktig, kissar & bajsar på pottan :) Visst har man trampat i några kisspölar idag, men det är en världslig sak, utan olyckor så lär man sig inte.  Hon är så stolt, måste vara skönt att slippa blöjan =) Säger till när hon är nödig (oftast) & jag frågar henne var 5-10.e minut om hon behöver kissa, och då svarar hon! Min duktiga tjej <3
  • Kvällen : Händer inte mkt, Pappan klipper gräsmattan, barnen sover, och jag har huvudvärk idag igen. Ryggen känns bättre iallafall, men lär väl få ont lagom till att jag vaknat imorgon igen :( Småglor på JerrySpringer, klockrent, älskart, skrattar som ett glin till varenda avsnitt typ :D Får se om PytteBulln sover för natten, eller om han tänker vakna inatt & vilja äta lite. Han åt för typ en timme sen, så jag tror garanterat att han kommer vilja ha ett mål till innan natten.



jAJA, avslutar detta inlägg med ett : DET ÄR DAX FÖR FREDAGSMYS ;)



Maria

Va duktig Saga är <3 Jag kommer ihåg Kevin.. Han va skit mallig :)

PUBLICERAT DEN 2009-08-14 KLOCKAN 22:29:13
BLOGG: http://kevinsmother.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: