Godkväll

Barnen sover så sött för natten.
Saga nattade vi nyduschad kl 19 som vanligt, och David nattade Pappan nybadad kl 19.30 :)
Skönt att David har fått in så fina rutiner han med nu, vaknar vid 05.00-05.30 morgonen efter & vill käka, sen somnar han oftast om igen till 07-08 snåret typ. Då börjar min dag :) Hemligheten? Håller David vaken så mkt jag bara kan under dagarna, tröttar ut honom ordentligt, lagom till kvällen. Oftast så går det bra, men detta funkar inte på alla barn tyvärr, det är bara ren tur att det "pepparpeppar" funkar på honom. Och jag håller ALLA tummar & tår jag har föratt det ska fortsätta såhär, men man får ju räkna med bakslag ibland :) 

När Saga vaknat från sin lur så goffade vi mellis med hennes kusin Philip som kom hit & umgicks med oss efter skolan :) Sen underhöll dom varandra i stort sätt hela eftermiddagen, han spelade x-box & Saga tittade på, dom gick ut & lekte & jag kunde laga mat i lugn & ro, då David sov en sväng :) Superskönt verkligen :)
När Pappan kom hem så åt vi middag, Barnens farfar & Philip gjorde oss sällskap, och efter det så duschade jag Saga, och klädde på henne pyjamas, medans Pappan förberedde hennes rum för nattning. Nattade henne & sen badade jag David & sen tankade jag honom med hans sista mål för dagen & lämnade över till Pappan för nattning :)

Medans Pappan nattade sonen så traskade jag över till grannarna (bror & svägerska) för lite "egentid". Kedjerökte, snackade massa skit & bara kopplade av. Väldans trevligt, och välbehövligt, ibland behöver man andas från barnen, OAVSETT hur mkt jag älskar dom!

Och imorgon efter att jag har lämnat Saga på dagis, så ska jag & David få åka med brorsan & svägerskan in till uppsala, för en sväng på ikea & biltema, så jag kan köpa Sagas födelsedagspresenter :) Dom är så snälla som kör oss & gör oss sällskap <3 Lär väl bli en lunch inne i stan oxå, hoppas jag iallafall ;) hihiii. Sen blir det hem & hämta Saga på dagis, och mysa till läggdax typ :)

nääh, ta en dusch & hoppa isäng kanske?
trött som faaan, börjar bli gammal ;)

GODNATT!
alicemamma

Du börjar inte bli gammal, vad är jag då?? typ död eller??!! =) Hoppas att jag ska kunna träffa er snart!! Kram

PUBLICERAT DEN 2009-08-25 KLOCKAN 20:58:52
BLOGG: http://alicemammma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: