Fem-Minuters metoden



Ja, ikväll kör vi alltså igång med den såkallade 5-minuters metoden på David.
Häftet damp ner i brevlådan i fredags & ikväll kör vi igång, värt ett försök iallafall.

Metoden går ut på att istället föratt låta barnet somna till flaskan, sista målet för natten, så ska man försöka hålla barnet vaket under matningen, och sen mysa i 10min & efter det lägga barnet i sängen föratt lära det att somna själv. Om barnen gnäller så får man de första 10min gå in ca varannan minut & vänligt men bestämt förklara för barnet att : Nu ska du sova älskade barn, eller vad man nu brukar säga. Man ska inte ta upp barnet utan bara "finnas där". Efter de 10min så går man enbart in var 5.e minut, och visar barnet att man finns där, och sen går man ut igen. Om barnen sen somnar utan problem så ska man göra sammalika under nattens uppvaknande. Får se hur det går då, som sagt, det är värt ett försök. ja, det är en hel del annat oxå, så jag ska sätta mig & plugga in det hela nu när barnen sover middag! Kan ta upp till en vecka innan det ger resultat, så whish me luck!!


Pappan snöröjer fortfarande..
Barnen sover middag, jag har fixat med disk, tvätt & plock!
Ska som sagt försöka hinna plugga in metoden nu, innan barnen vaknar!
blir nog ett par koppar java till pluggeriet!


hejhejhejhej
Linnea

Håller tummarna för dig!!! kram kram på dig

PUBLICERAT DEN 2009-12-20 KLOCKAN 15:03:30
BLOGG: http://lissmyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: