hatar att försöka komma på nån bra rubrik...

idag är det den 4.e Advent :)

Asså jag skojar inte när jag säger att MAX 30 SEKUNDER efter att jag bäddade ner mig i sängen igårkväll så började David att gny.. Lät han göra det ett tag, sen blev han hysterisk, vaggade, gav han nappen, böt blöja, sjöng för honom (då brakade helvetet loss, haha - skoja bara) gav han käk, och sen somnade han faktiskt. Tror klockan var runt 4-5 nåsta gång han började igen, om man bortser från att ha gett han nappen ett x-antal ggr mellan det. I samma veva blev PappaBulln utringd, och jag la David bredvid mig i sängen, när Pappan for iväg föratt ploga! Sen sov ha till halv 7, Saga likaså, låg & mös ett tag i sängen med dom, tills det var dax att kliva upp och byta en kissblöja på David & ta av Saga hennes nattblöja. Klädde på barnen deras outfit för dagen, dom har vart snälla faktiskt. Saga var ledsen över att Pappan inte är hemma, och började grina hysteriskt när jag berättade att Pappan åkte traktor & plogar snö, det skulle jag INTE ha sagt - SAGA VILL ÅKA TRAKTOOOOR MED PAPPA, buhuuu, många tårar fälldes, mutade med en bulle & sen var det bortglömt ;) haha.

David sover en liten sväng.
Saga sitter här bredvid & kollar på barnrogram, ska snart gå & sätta igång en kanna kaffe, och duka upp frukost. Pappan jobbar som sagt.

Måste åka & köpa en julskinka idag, både jag & Pappan suktar efter en skinkknäckemacka med senap :) åååh vad gott!!! Ska göra köttbullar idag oxå, tar sin lilla tid, men fasiken så mkt godare än MammaScans äckelfisbullar! Köper nog ett paket prinskorv oxå, och lite potatis, så kan familjen äta minijulbord idag :) MUMS :)

knäcken var perfekta igår btw :) 
jussde, kaffe var det.


hejhej

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: