väntar & väntar!



Sitter här & väntar på att David ska vakna i vanlig ordning. :(

Natten var rent ut sagt FÖRJÄVLIG!
Pappan tog David heeela natten, då jag (som det flesta redan vet) har problem med min ischias, vilket resulterade i att jag varken kunde ligga i sängen, stå eller gå, slutade med att jag hittade en någolunda ställning att halvsitta/stå i  badrummet på en trälåda :( Smärtan lurade fram rejält med tårar, så jag hade kräkattacker & svimmattacker hela natten.. Smärtan går inte att beskriva, väckte barnen gång på gång, så när David småsov nån minut här & där, så ställde jag till det, tycker så synd om Pappan som fick knappt 2 timmars sömn, jag själv fick ca 30 min, allt som allt, men det drabbade ju mest mig lixom. Har fått srikta order nu om att ringa Vårdcentralen på måndag morgon, vilket jag "skulle" ha gjorde direkt när David föddes, så jag kunde få en remiss till en magnetröngten & få svar om det är diskbråck som det misstänks, eller om det är något annat! Har dragit mig inför att ringa, menst föratt jag känt att jag vill vara med familjen, efterssom att jag vet att OM det skulle vara DB så uppskattas läktiden på 3-6 månader efter operationen !!! Vilket innebär att jag blir sjukskriven & Pappan tar över föräldrarledigheten.. JAG vill vara hemma med barnen & ta hand om dom ju, vill inte ligga & ha ont, och behöva bli uppassad & vara till besvär.. RUNK! men jag SKA ringa på måndag, detta funkar inte längre...

Dagen har flytit på, har haft ont, men så länge jag rör på mig så är det rätt Ok.. Efter frukosten så bakade jag & Saga MASSA bullar, Pappan & David mös, och efter ett tag så la vi barnen för deras lurar. Och när dom vaknade igen så klädde vi på oss för kung & fosterland & gav oss ut i kylan, föratt leka, åka pulka, bob & tefat! Massa mysigt, en riktig familjedag <3 är vi kom in så värmde vi oss med varm choklad, åt bullar & kollade på Askungen med Saga <3 Sen kokade jag massa knäck :) Till middag blev det en ugnspizza, gottigt & skönt att slippa laga ordentlig mat.  spenderade sista timmen innan nattning med massa bus, lek & kramkalas <3 Barnen slocknade kl 19, Pappan är ute i garaget & polerar bilen medans jag sitter här & väntar som sagt å att David ska vakna, vilket lär ske inom en timme & sen är det igång tills imorgonbitti...

ska snart gå & lägga mig, så jag orkar natten.

njut av varandra & av kvällen.

pussheej


(PappaBulln, jag ÄLSKAR dig)
Linnea

Tack för kommentaren ;) De var lite småjobbigt igår men idag känns de bättre iaf :) Hoppas de lugnar ner sig snart för dig med David och att du ringer VC på måndag!! Viktigt att ta hand om sig sj, så du kan ta hand om barna ;) kram på dig

PUBLICERAT DEN 2009-12-20 KLOCKAN 08:06:13
BLOGG: http://lissmyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: