dagen..



Imorse efter frullen (typ kl 11, vi är lite morgontrött i detta hus) så tog jag & barnen en promenix med deras faster ner till byn. Så himla skönt att röra på fläsket & nu finns det en grusväg typ vid Salneckekyrka-infarten,så går genom nya SalneckePark där det byggs förfullt så man slipper gå på vägen. Så MiniBulln kunde vi släppa fritt, vilket uppskattades från min lilla tjej. Hon var jätteduktig <3 Och PytteBulln likså, han sov, vaknade, kikade lite, åt en slurk utanför affärerna nere i industriområdet, sen sov han igen. Handlade lite bröd & skit på ica, sen tog vi bussen hem, och vagnen gick PRECIS in genom det minsta dörrarna på bussen. sikken tur alltså.

Väl hemma igen, så förberedde jag mat hemma hos barnens farmor, som bjöd på hemmagjord pyttipanna. Busade runt lite med MiniBulln, när PytteBulln hade somnat igen efter en slurk käk. Nu sitter vi & väntar på att klockan ska slå sju, så vi kan natta fröken <3, lagom till lilleman kommer vakna & vilja ha käk & gos <3 Saga är grymt trött, men vi ska leka ett tag till innan hon får sova.

Ringde försäkringskassan idag oxå.
Har varken fått barnbidrag för David, eller min föräldrarpenning :/
Det hade blivit något knas, under semestertiderna & nån hade glömt bort att skicka in det ena & det andra. Men nu är det löst, ska få FP rekraktivt (stavning?) från den 24e maj till den 20e juli OCH Davids barnbidrag i veckan. Tur att huslån & räkningarna är pröjsade, och maten handlad, annars hade det blivit en grymt jobbig månad ifall det hade dröjt ännu en månad med dom pengarna!

Om jag hinner idag så ska jag skura golven, och småplocka lite.
men nu, blir det familjemys <3


pussheeej

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: